۱۳۹۹ آبان ۲۳, جمعه

ادامه بی‌خبری از سرنوشت آواشین زاگروس پس از یک ماه از اسارت

 هه‌نگاو: سرنوشت یک شهروند کُرد تبعه کشور سوریه که ماه گذشته پس از یک درگیری مسلحانه میان گریلاهای حزب حیات‌آزاد کُردستان و نیروهای سپاه پاسداران در مریوان به اسارت در آمد، کماکان نامعلوم است.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، با گذشت یک ماه از به اسارت در آمدن آواشین زاگروس، شهروند کُرد تبعه کشور سوریه توسط نیروهای سپاه پاسداران، سرنوشت وی همچنان نامعلوم است.

نامعلوم بودن سرنوشت این زن بازداشت شده در حالی است که وی در حین اسارت توسط نیروهای سپاه پاسداران از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به رسیدگی پزشکی نیاز دارد.

آواشین زاگروس پس از اسارت تحت تدابیر شدید امنیتی به بیمارستان بوعلی مریوان منتقل و پس از پانسمان و پس از انتقال به سنندج به دلیل خونریزی شدید در بیمارستان کوثر مورد عمل جراحی قرار گرفته و بدون رسیدگی پزشکی پس از عمل جراحی و تکمیل دوره درمانی به بازداشتگاه شهرام‌فر اطلاعات سپاه سنندج منتقل شده است.

آواشین زاگروس در جریان درگیری مسلحانه روز یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹ (۱۱ اکتبر ۲۰۲۰) میان گریلاهای پژاک و نیروهای قرارگاه حمزه سید شهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران توسط این نیروها به اسارت درآمد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...