۱۳۹۹ آبان ۲۰, سه‌شنبه

تهران؛ کشف ۱۵ و‌ب‌سایت و حساب کاربری خرید و فروش نوزاد

 خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه ۲۰ آبا‌ن‌ ماه، رییس پلیس فتای تهران، از کشف حدود ۱۵ وب‌ سایت و حساب کاربری برای فروش‌ نوزادان در فضای مجازی خبر داد. وی با اشاره به مبدل شدن خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی به «جرائم تکامل یافته» از پیدا کردن ۲ نوزاد چندماهه و چند روزه در جریان این اقدامات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، روز سه‌شنبه ۲۰ آبا‌ن‌ ماه ۹۹، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به مبدل شدن خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی به «جرائم تکامل یافته»، از کشف حدود ۱۵ وب‌ سایت و حساب کاربری برای فروش‌ نوزادان در فضای مجازی خبر داد.

وی ادامه داد : “پس از پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم که تمامی این جرائم بوسیله فرد خاصی مدیریت می‌شود و با اقدامات صورت گرفته درپلیس فتا توانستیم تا دو نوزاد چند ماهه و چند روزه را پیدا کنیم”.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ مدعی شد: ” نکته مهم تر در خرید و فروش نوزاد توسط سایتهای مختلف این است که در بسیاری از این معاملات حتی نوزادی به فروش نمی‌رسد، بلکه توسط آگهی هایی که در فضای مجازی منتشر می شود کلاهبرداری از خواهان نوزادان صورت می‌گیرد”.

گودرزی ضمن بیان دستگیری تعداد کثیری از این افراد تا بدین لحظه افزود: “ضریب نفوذ اینترنت طی چند سال گذشته به شدت بالا رفته است؛ اما متاسفانه فرهنگ ما متناسب با تکنولوژی پیشرفت نکرده و این اتفاق منجر به ظهور مشکلات و تعارضاتی در قالب جرائم سایبری شده است”.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران پیشتر گفته بود که عوامل به وجود آمدن این پدیده افزایش فقر در جامعه و عدم ساماندهی صحیح بهزیستی است. همچنین یک وکیل پایه یک دادگستری عامل اصلی این موضوع را وجود قوانین سخت برای فرزند خواندگی میداند و معتقد است ممنوعیت قانونی برای کسی که بخواهد بچه‌اش را به فرد دیگری بدهد تا او را بزرگ کند، وجود ندارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...