۱۳۹۹ آبان ۱۴, چهارشنبه

مادربزرگ پویا بختیاری: پسر دیگرم، مهردادم را هم دزدیدند

 به گزارش دویچه وله فارسی-ویدیویی تکان‌دهنده از اظهارات مادربزرگ پویا بختیاری در شبکه توییتر منتشر شده است. او از ناپدید شدن پسر دیگرش خبر می‌دهد. گفته است که مهرداد بختیاری شب گذشته برای خرید نان خانه را ترک کرده و به خانه بازنگشته است.

بی‌بی‌زهرا بختیاری در ویدیویی کوتاه از ربوده شدن پسر دیگر خود، از مهرداد بختیاری، سخن می‌گوید. او مادربزرگ پویا بختیاری است. جوان ۲۷ ساله‌ای که در جریان اعتراضات آبان سال ۹۸ کشته شد.

خانواده بختیاری پس از آن بارها تحت فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بوده است. بی‌بی‌زهرا بختیاری از بازداشت پسر دیگرش، از دستگیری منوچهر بختیاری، پدر پویا نیز گفته است.

مادربزرگ پویا در این ویدیو گفته است: «پویای من را کشتید. منوچهرم را الان چهار ماه است، دزیده‌و برده‌اید. مهردادم دیشب رفته نان بگیرد، تا صبح نیامده. مریض بودم. توی این اتاق خوابیده و منتظر مانده بودم. بچه‌ام نیامده. مهرداد من را دزیده‌اید.»

منوچهر بختیاری، پدر پویا در تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان بندرعباس منتقل شد. او با ارسال دادخواستی به سازمان ملل، خواهان تشکیل کمیسیون حقیقت‌یاب درباره سرکوب معترضان آبان‌ماه شده بود.

بی‌بی ‌زهرا در این ویدیوی کوتاه گفته است: «من تا صبح گریه کردم. چشم‌ام به در بود. چرا بچه من را می‌دزدید. یکی را کشتید، یکی را الان چهار ماه است، گرفته‌اید. یکی را دیشب گرفتید، دزدیدید.»

مادربزرگ پویا بختیاری خواستار آزادی بچه‌های خود شده است: «منوچهر را برده‌اید بندرعباس بازداشت کرده‌اید. مهرداد من را اینجا دزدیده‌اید، برده‌اید نمی‌دانم کجاست. من تا صبح ناله کشیدم، گریه کردم. الان دارم دیوانه می‌شوم.»

 در جریان سرکوب معترضان به گران شدن بهای بنزین، صدها نفر کشته شدند. خبرگزاری رویترز تعداد کشته شدگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون آمار دقیقی از جان‌باختگان سرکوب اعتراضات آبان منتشر نکرده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...