۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرتضی حق بیان برگزار شد

 خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرتضی حق بیان، روزنامه نگار ساکن سنندج امروز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه در شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۹، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرتضی حق بیان، روزنامه نگار ساکن سنندج در شعبه ۱۰۴ کیفری مجتمع قضایی شهید بهشتی سنندج برگزار شد.

در جریان این جلسه دادگاه اتهامات افشای اسناد دولتی، تهمت و افترا و نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالبی در یک کانال تلگرامی به آقای حق بیان تفهیم شده است.

در پایان این جلسه، علیرضا محمدیار، وکیل مدافع یکی از شاکیان پرونده اقدام به ضرب و شتم این شهروند کرده است.

یک منبع مطلع از وضعیت پرونده آقای حق بیان در این خصوص به هرانا گفت: “علیرضا محمدیار، وکیل یکی از شاکیان پرونده و از قضات سابق است. پیشتر در کانال تلگرامی مورد اشاره در دادگاه تحت عنوان اعمک اسناد و مدارکی از فساد آقای محمدیار و شماری از مسئولان در استان کردستان منتشر شده بود. این کانال چندی بعد به دستور دادستان عمومی و انقلاب کردستان توقیف و مرتضی حق بیان و گرداننده آن بازداشت شد”.

آقای حق بیان پیشتر در تاریخ ۳ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود ۲ ماه با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

مرتضی حق بیان، روزنامه‌نگار ساکن سنندج و گرداننده‌ی کانال تلگرامی اعمک است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...