۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

عفو بین‌الملل: هدف از قطع اینترنت در آبان ۹۸ پنهان کردن کشتار بود

 به گزارش دویچه وله فارسی-سازمان عفو بین‌الملل برای پیگیری سرکوب خونین اعتراضات مردمی در آبان ۹۸ یک سایت ویژه راه‌اندازی کرده و از شهروندان ایرانی خواسته که ویدیوهای مربوط به سرکوب اعتراضات را برای این سازمان بفرستند.

در سال‌روز سرکوب اعتراضات مردم ایران در آبان‌ماه سال ۹۸، سازمان عفو بین‌الملل از تحقیقات جدیدی در ارتباط با این پرونده خبر داد.
در گزارش عفو بین‌الملل آمده است که مسئولان جمهوری اسلامی برای پنهان کردن کشتار معترضان توسط نیروهای امنیتی و  انتظامی، اینترنت را به صورت هدفمند قطع کردند. 
سازمان عفو بین‌الملل یک وب‌سایت ویژه برای افشای ابعاد سرکوب اعتراضات در آبان‌۹۸ راه‌اندازی کرده است. اطلاعات مختلفی شامل نام بخشی از قربانیان، تصویر کشته‌شدگان این اعتراضات و ویدیوهایی تایید شده در این سایت قابل مشاهده هستند.  
سازمان عفو بین‌الملل از شهروندان ایرانی درخواست کرده است که ویدیوهای مربوط به اعتراضات آبان ۹۸ و همچنین نحوه برخورد نیروهای انتظامی را برای انتشار در اختیار این سازمان قرار دهند.
عفو بین‌الملل در گزارش خود شمار قربانیان سرکوب اعتراضات آبان را دست‌کم ۳۰۴ نفر اعلام کرده است. این در حالی است که در گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد قربانیان ۱۵۰۰ نفر اعلام شده است.
دیانا الطحاوی، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل درباره راه‌اندازی این سایت گفته است: «انتشار اخبار مربوط به سرکوب خونین و مرگبار تظاهرات مردم در نوامبر سال گذشته باعث شد جهان از دیدن خشونت نیروهای امنیتی ایران تکان بخورد. مسئولان جمهوری اسلامی پس از آن دسترسی به اینترنت در ایران را به طور هدفمند قطع کردند، تا دامنه نقض خشن حقوق بشر در گوشه و کنار ایران را از نگاه جهانیان پنهان کنند.»
او گفته است که جمهوری اسلامی با این اقدام خود بر آن بود تا در سکوت و خفا، و با قرار دادن کشور در حالت "آفلاین" به سرکوب مردم بپردازد و مانع از اطلاع‌رسانی مردم به جهان شود. اما مردم ایران باید صدای این سرکوب را به گوش جهانیان برسانند.
الطحاوی از شهروندان ایران درخواست کرده است که اطلاعات و فیلم‌هایی که سرکوب خونین تظاهرات مردمی تهیه کرده‌اند را برای انتشار بر روی این وب‌سایت برای سازمان عفو بین‌الملل بفرستند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...