۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

رضا تبریزی، قهرمان پرورش اندام، در پی انتقاد از باز بودن اماکن مذهبی در میانه بحران کرونا، بازداشت شد

 به گزارش صدای امریکا-رضا تبریزی، قهرمان پرورش اندام و بدنساز ساکن مشهد، در پی انتشار یک پست اینستاگرامی در روزهای گذشته بازداشت شد.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نیروهای پلیس رضا تبریزی را مقابل باشگاه ورزشی‌اش بازداشت کردند با خود بردند. در این بین عده‌ای افراد معروف به «لباس شخصی‌ها» علیه او شعار می‌دادند.

مسیح علینژاد، روزنامه نگار، که این ویدیو را در توییتر خود منتشر کرده نوشته است که آقای تبریزی در پی انتشار مطلبی در اینستاگرام بازداشت شده است. او در آن مطلب این پرسش را مطرح کرده بود که چرا در زمان تعطیل بودن باشگاه‌های ورزشی به دلیل محدودیت‌های مربوط به کرونا، اماکن مذهبی باز هستند.

خانم علینژاد در توئیت دیگری می‌گوید که آقای تبریزی به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شده است و «امروز هم داعشی‌های وطنی در وطن خواستار اعدامش شدند.»

بازداشت رضا تبریزی در مشهد به دلیل اعتراض او به سیاست‌های دوگانه برخورد با بحران کرونا در حال رخ داده است که موج سوم همه گیری ویروس کرونا در ایران در پی برگزاری مراسم سوگواری محرم موجب بالارفتن شدید جان‌باختگان و مبتلایان به این بیماری شده است.

دو ماه پیش نیز اعدام نوید افکاری، جوان کشتی‌گیر ایرانی، با واکنش‌های بسیار گسترده‌ای در سطح جهان رو‌به‌رو شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز شنبه ۲۲ شهریور، در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن استفاده از هشتگ فارسی «نویدمان را کشتند» اجرای حکم اعدام نوید افکاری توسط رژیم ایران را یک اقدام خبیثانه و ظالمانه خواند و آن را به شدت محکوم کرد و نوشت، «اعدام نوید افکاری توسط رژیم ایران یک اقدام خبیثانه و ظالمانه است.

همچنین کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز در توئیتی با استفاده از هشتگ فارسی «نویدمان را کشتند»، اعدام نوید افکاری توسط رژیم ایران را محکوم کرد. کلی کرفت ضمن ابراز همدردی با خانواده نوید افکاری نوشت: «ما بی‌اعتنایی مداوم و بی‌شرمانه رژیم ایران به جان انسان را محکوم می‌کنیم.»

از سوی دیگر رابرت دسترو، مدیر امور دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا خشم و ناراحتی خود را از اعدام نوید افکاری پس از شکنجه و اعتراف تلویزیونی اجباری ابراز کرد و در توییتی نوشت: «بی‌رحمی رژیم ایران حد و مرزی ندارد و باید آنها را پاسخگو کرد.»

نهادهای حقوق بشری می‌‌گویند جمهوری اسلامی به طور عادلانه به اتهامات رسیدگی نمی‌کند و در موارد زیادی افرادی بی‌گناه محاکمه و حتی اعدام شده‌‌اند. برای نمونه جمهوری اسلامی در دهه شصت هزاران نفر را که محکومیت زندان داشتند، اعدام کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...