۱۳۹۹ آبان ۱۷, شنبه

پرونده مهراوه خندان به دنبال انصراف شاکی مختومه شد

 خبرگزاری هرانا – پرونده مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده به دنبال انصراف شاکی پرونده مختومه شد. رضا خندان، پدر مهراوه خندان با اعلام این خبر گفته است که قرار منع تعقیب در خصوص پرونده او صادر شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۵ آبان‌ماه برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۶ آبان ۹۹، رضا خندان، از مختومه شدن پرونده دخترش مهراوه خندان خبر داد.

وی با انتشار یادداشتی گفته است: به دنبال انصراف شاکی پرونده مهراوه از پیگیری شکایت خود، قرار منع تعقیب صادر و پرونده مهراوه بسته شد.

وی همچنین با اعلام این خبر از ملاقات با همسرش نسرین ستوده خبر داده و گفته که “با بسته شدن پرونده مهراوه، نسرین تصمیم گرفت ملاقات خود را از سر بگیرد. پس از ۱۱ هفته اعتصاب ملاقات، او را برای اولین بار در زندان قرچک ملاقات کردم”.

روز دوشنبه ۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده برگزار شد.

رضا خندان در خصوص این جلسه دادگاه که در شعبه ۱۱۷۵ مجتمع قضایی قدس با شکایت فاطمه حسن پور، از ماموران بند زنان زندان اوین برگزار شده است، توضیح داد:« وکلای محترم پرونده، آقای مصطفی نیلی و خانم شادی حلیمی و نیز مهراوه دفاعیات خود را ارئه کردند. قاضی پرونده از شاکیان خواست که سی دی حاوی ویدئوی سالن ملاقات در روز مورد نظر را ارائه کنند. بنابراین مقرر شد تا روز شنبه فیلم دوربین مداربسته سالن ملاقات تحویل داده شود تا قاضی پرونده براساس آن و سایر دلایل موجود در پرونده اقدام به صدور رای نماید. از سوی دیگر به موازات جلسه دادگاه، مددکار زندان قرچک و نماینده قضایی زندان اوین درخواست سازش و انصراف از پرونده را داشتند که مورد موافقت مهراوه قرار نگرفت».

وی در تاریخ ۲۷ مردادماه امسال بازداشت و دقایقی بعد با تودیع قرار کفالت از دادسرای اوین آزاد شد.

پیشتر رضا خندان، همسر نسرین ستوده در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن تائید این خبر گفت: “۵ مامور امنیتی در مقابل درب منزل آمده و بدون اینکه پیشتر احضاری صورت گرفته باشد بدون ارائه توضیحی مهراوه را بازداشت و به شعبه یک دادسری اوین منتقل کردند. نهایتا پس از چند ساعت پیگیری، دقایقی بعد با تودیع قرار کفالت آزاد شد”.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...