۱۳۹۹ آبان ۱۷, شنبه

فرشته دیدنی از زندان قرچک ورامین آزاد شد

 خبرگزاری هرانا –  فرشته دیدنی، از معترضان به حجاب اجباری که دوران محکومیت ۶ ماهه خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کرد، روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه پس از تحمل حدود ۴۰ روز حبس و با احتساب ایام بازداشت قبلی از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹، فرشته دیدنی، از معترضان به حجاب اجباری از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

آزادی خانم دیدنی پس از تحمل حدود ۴۰ روز حبس و با احتساب ایام بازداشت قبلی و به صورت مشروط صورت گرفته است.

فرشته دیدنی در تاریخ ۱۵ خردادماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۱۰ روز به زندان قرچک ورامین منتقل و پس از ۲ ماه با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. خانم دیدنی مجددا ۲ ماه پس از آزادی توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به الف ۱ منتقل شد و پس از ۱۰ روز با تودیع قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شد.

فرشته دیدنی در پرونده نخست در تاریخ ۵ تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات گوناگون مجموعا به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. اما در مرحله تجدیدنظر از اتهامات وارده تبرئه شد. وی مدتی بعد توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خانم دیدنی نهایتا روز سه‌شنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

فرشته دیدنی، فرزند پرویز و متولد ۱۳۶۲ است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۲۶ مهرماه امسال طی گزارشی به شرح مشکلات و لیست اسامی زنان متهم و زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین ازجمله فرشته دیدنی پرداخت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...