۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

خودکشی یک دختر نوجوان در رامهرمز/ از ابتدای مهرماه؛ خودکشی ۵ دانش آموز رامهرمزی

 خبرگزاری هرانا – یک دختر دانش آموز ۱۵ ساله در شهرستان رامهرمز از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و روز جمعه ۲۲ آبان‌، جان خود را از دست داد. از ابتدای مهرماه، ۵ مورد خودکشی دانش آموزان در این شهرستان رخ داده است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از عصر ایران، یک دختر دانش آموز در شهرستان رامهرمز واقع در استان خوزستان از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و روز جمعه ۲۲ آبان ۹۹، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، این دانش آموز ۱۵ ساله در عین بی اطلاعی و بی‌خبری خانواده‌اش و نا روشن بودن علت این عمل خود را حلق آویز میکند که پس از چندی منجر به فوت وی می‌شود، این در حالی است که از اول مهرماه سال جاری ۵ خودکشی مشابه در میان دانش‌آموزان این شهرستان رخ داده است.

فردین آذریان خبرنگار محلی خوزستان، در گزارشی نوشت: “خودکشی چند دانش آموز نوجوان رامهرمزی در ماه های اخیر، نگرانی های بسیاری برای خانواده ها ایجاد کرده است”.

رستمی رئیس آموزش و پرورش رامهرمز اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعرضات فکری و عاطفی و عدم پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زیستی را از علت‌های این رخداد تلخ‌ عنوان کرده است.

به گفته وی؛ از ۲۷ هزار دانش آموز رامهرمزی دستکم ۴ هزار دانش‌آموز از داشتن تلفن همراه برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم بوده‌اند.

 رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز همچنین به صراحت دلیل خودکشی یکی از دانش‌آموزان دختر را مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل این نوجوان عنوان کرده است.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...