۱۳۹۹ آبان ۱۱, یکشنبه

اعتراض گروهی از نوکیشان مسیحی ایرانی در استکهلم به حکم غیرانسانی دادگاه بوشهر

 «محبت نیوز»- شماری از نوکیشان مسیحی ساکن سوئد روز یکشنبه ۲۵ اکتبر (چهارم آبان) در اعتراض به جفای جمهوری اسلامی علیه مسیحیان در ایران، در یکی از میدانهای اصلی شهر استکهلم تجمع کردند.

محور اصلی این تجمع اعتراض به حکم غیرانسانی صادره در دادگاه بوشهر مبنی بر گرفتن حق سرپرستی فرزند ۲ ساله «سام خسروی» و «مریم فلاحی» بود. این زوج نوکیش مسیحی از دو سال پیش یک کودک را به طور قانونی به سرپرستی گرفته بودند اما اوایل مهرماه در موردی بی‌سابقه با حکم دادگاه انقلاب بوشهر این کودک از پدر و مادرش جدا شد.

در حکم صادره آمده به دلیل مسلمان زاده بودن این کودک، خانواده مسیحی نمی‌تواند سرپرستی وی را برعهده داشته باشد!

برگزارکنندگان تجمع در استکهلم می‌گویند هدفشان رساندن صدای هموطنان مسیحی داخل ایران به گوش رسانه‌ها و مقامات خارجی است تا متوجه شوند که اقلیت‌های دینی از جمله مسیحیان تا چه اندازه از سوی حکومت مورد فشار و سرکوب قرار دارند.

تجمع‌کنندگان با راه‌اندازی پویش «من هم یک مسیحی هستم» سعی در انعکاس صدای نوکیشان مسیحی و جلب حمایت مجامع بین‌المللی و افکار عمومی را دارند. خواسته این پویش اتخاذ مواضع سختگیرانه نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری نسبت به رفتار غیرانسانی جمهوری اسلامی است که ناقض حقوق اقلیت‌های دینی و آزادی بیان است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...