۱۳۹۹ آبان ۲۳, جمعه

اعتراضات آبان ۹۸؛ مرجان اسحاقی به ۵ سال حبس محکوم شد

 خبرگزاری هرانا – مرجان اسحاقی، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرجان اسحاقی، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر و به تازگی به وی ابلاغ شده است، مرجان اسحاقی به اتهام اجتماع تبانی علیه امنیت ملی به ۴ سال حبس تعلیقی و ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. دادگاه در خصوص مصداق این اتهام به مواردی ازجمله حضور خانم اسحاقی در تجمعات دانشجویی اعتراضات آبان ۹۸ استناد کرده است.

مرجان اسحاقی، پیشتر در تاریخ ۲۹ مردادماه امسال با دریافت ابلاغیه‌ای به دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شد. در این ابلاغیه به خانم اسحاقی گفته شده بود که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار خواهد شد.

مرجان اسحاقی در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۸ به دلیل حضور در یک تجمع دانشجویی در دانشگاه تهران و پس از خروج از دانشگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.

خانم اسحاقی نهایتا پس از ۱۸ روز و پس از پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. اتهام مطروحه علیه خانم اسحاقی در زمان بازداشت اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی عنوان شده بود.

مرجان اسحاقی، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...