۱۳۹۹ آبان ۱۴, چهارشنبه

چهار کارگر بازداشتی هفت تپه با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

 خبرگزاری هرانا – ساعتی پیش چهار کارگر بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه با تودیع قرار وثیقه از زندان دزفول آزاد شدند. یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری کارگران نیشکر هفت تپه روز پنجشنبه ۸ آبان، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان دزفول منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹، یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری کارگران نیشکر هفت تپه با تودیع قرار وثیقه از زندان دزفول آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، آزادی این کارگران با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صورت گرفته است.

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری روز پنجشنبه ۸ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و در نهایت روز شنبه ۱۰ آبان پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان فجر دزفول منتقل شدند.

این کارگران پس از انتقال به زندان دزفول، در اعتراض به تداوم بازداشت و عدم رسیدگی به پرونده آنها، دست به اعتصاب غذا زدند.

روز یکشنبه ۱۱ آبان ۹۹، فرزانه زیلایی وکیل مدافع این کارگران بازداشتی، از تفهیم اتهام آنها در شرایطی که از حق داشتن وکیل نیز محروم بودند، خبر داد. وی همچنین با اشاره به مبتلا بودن چندین زندانی در زندان دزفول نسبت به نگهداری موکلانش در این زندان ابراز نگرانی کرد.

روز گذشته ۱۳ آبان دادستان عمومی و انقلاب شوش ضمن تایید اینکه بازداشت چهار کارگر هفت تپه به دلیل برگزاری تجمعات اعتراضی بوده مدعی شد که این کارگران “با توجه به ناتوانایی ارائه وثیقه درنظر گرفته شده، هنوز در بازداشت به سر می‌برند”، و این در حالی است که امروز وکیل مدافع این کارگران از عدم اجازه انجام تشریفات سپردن وثیقه خبر داد و گفت: “متاسفانه، پرونده نزد رییس دادگستری شوش مسکوت مانده و ایشان اعلام کرده که آزادی کارگران باید با کسب نظر شورای تامین صورت بگیرد!”


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...