۱۳۹۹ آبان ۲۰, سه‌شنبه

فرانک جمشیدی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

 خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ‌ماه، فرانک جمشیدی، شهروند بازداشتی اهل سنندج پس از گذشت بیش از ۴ ماه از زمان بازداشت، با تودیع قرار وثیقه از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد. وی در تاریخ ۸ تیرماه توسط نیرو های امنیتی بازداشت و نهایتا به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ‌ماه ۹۹، فرانک جمشیدی، شهروند اهل سنندج با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

بر اساس این گزارش فرانک جمشیدی پس از بازداشت به مدت سه ماه و یازده روز در سلول انفرادی اداره اطلاعات و کانون اصلاح و تربیت سنندج نگهداری و پس از اتمام بازجویی به بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد. اتهامات مطروحه علیه فرانک جمشیدی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است.

فرانک جمشیدی در تاریخ ۸ تیرماه امسال توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. ماموران امنیتی در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی وی از جمله کامپیوتر و تلفن همراه وی را ضبط کرده و با خود بردند. این شهروند از زمان بازداشت از ملاقات با خانواده خود محروم بوده است.

هرانا پیشتر در مهرماه سال جاری در گزارشی به آخرین وضعیت فرانک جمشیدی پس از سه ماه بازداشت پرداخته بود.

خانم جمشیدی پیشتر در پاییز سال ۹۷ به نهادهای امنیتی احضار شد و در خصوص فعالیت‌های خود و همسرش آرمین اسپرلوس مورد بازجویی قرار گرفت. آرمین اسپرلوس، همسر وی نیز در تاریخ ۲ اسفند ۹۷ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از نزدیک به ۷۰ روز توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

گفته می‌شود فرانک جمشیدی از اعضای جمعیت کردستان سبز است که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...