۱۳۹۸ آبان ۵, یکشنبه

بازداشت شدگان روز جهانی کارگر؛ عاطفه رنگریز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا –  عاطفه رنگریز، فعال کارگری و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ساعتی قبل با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. وی در تاریخ در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری به همراه ده ها تن دیگر بازداشت و شهریورماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۴ آبان ماه ۹۸، عاطفه رنگریز، فعال کارگری و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸، عاطفه رنگریز، فعال کارگری در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده بود. وی همزمان با انتشار نامه ای که متن کامل آن پیشتر توسط هرانا منتشر شده است ضمن اعلام آغاز اعتصاب غذای خود گفته بود “بدن خود را سلاحی می‌کنم در برابر این همه بی‌عدالتی که بر ما گذشت و می‌گذرد و اعتصاب غذای خود را در اعتراض به عدم پذیرش غیرقانونی وثیقه‌ای که تاکنون پنج بار با در بسته و دیوارها روبرو شد و همچنین صدور احکام ناعادلانه و نگهداری غیرقانونی در زندان قرچک اعلام می‌کنم”.

چهارشنبه ۱ آبان ماه ۹۸، خانم رنگریز پس از کاهش مبلغ وثیقه ۲ میلیارد تومانی به ۱ میلیارد تومان و اعلام پذیرش وثیقه به خانواده وی و همچنین اعلام رسمی این موضوع توسط معاونت قضایی زندان به این فعال کارگری به اعتصاب خود پایان داده بود.

روز دوشنبه ۱۴ مردادماه جلسه دادگاه عاطفه رنگریز برگزار و روز شنبه ۹ شهریورماه حکم صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به وکیل وی ابلاغ شد. بر اساس این حکم، عاطفه رنگریز به ۱۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.
عاطفه رنگریز همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شده بودند.

لازم به ذکر از جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه ندا ناجی، دیگر بازداشت شده این تجمع نیز در تاریخ ۲۲ آبان ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. وی کماکان در زنداان قرچک ورامین به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...