۱۳۹۸ مهر ۱۶, سه‌شنبه

خطای کادر پزشکی بیمارستان تبریز باعث مرگ یک زن باردار شد

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه هفته گذشته یک زن ٢٢ ساله که هفته بیست و سوم بارداری نخست خود را طی می‌کرد، به بیمارستان مطهری ارومیه و از آنجا به دلیل نبود امکانات درمانی لازم، به بیمارستان “امام رضا” تبریز منتقل شد و در آنجا جان خود را از دست داد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی علت مرگ این زن باردار را نقص فنی و کالیبره نشدن دستگاه تعویض خون (پلاسمافرزیس) بیمارستان تبریز، عنوان کرد.


به گزار خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت : “یک زن ٢٢ ساله که هفته بیست و سوم بارداری نخست خود را طی می‌کرد، ۹ مهرماه جاری با نشانه‌های ضعف، بی حالی و اکیموز و پتشی (‌خونریزی‌های زیرجلدی)‌ به بیمارستان مطهری ارومیه مراجعه کرد.

دکتر ابراهیم حسنی اظهار کرد: “از آنجایی که این خونریزی‌ها سه روز پیش از مراجعه آغاز شده بود، اقدامات درمانی بیمار آغاز شد”.

وی ادامه داد: “با توجه به شرایط بحرانی و نیاز به دریافت برخی خدمات تکمیلی ‌و انجام پلاسمافرزیس، این فرد پس از هماهنگی با بیمارستان امام رضا تبریز حدود ساعت ۲ با همراهی ۲ نفر کادر درمانی به این بیمارستان اعزام شد”.

وی با اشاره به وجود دستگاه تعویض خون در اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی، بیان کرد: “این دستگاه برای عرضه خدمات به بیماران نیازمند مراکز درمانی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در زمان مراجعه این بیمار به دلیل نقص فنی و کالیبره‌نشدن قابل استفاده نبود”.

دکتر حسنی افزود: “انجام «پلاسمافرزیس» در بیمارستان امام رضا تبریز نیز به علت وخامت شرایط بدنی و با وجود تمامی تدابیر درمانی برای این بیمار مقدور نبوده و این مادر باردار در ساعت ۶ و ۳۰ در آن بیمارستان فوت کرد”.

امروز دوشنبه کالیبره نبودن این دستگاه در اداره کل انتقال خون این استان و مقدور نبودن انجام این عمل در بیمارستان امام رضا تبریز را عامل فوت این مادر باردار اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص استفاده نکردن از بالگرد برای اعزام این بیمار به تبریز نیز گفت: “استفاده از بالگرد جهت اعزام بیماران منوط به روشن بودن هواست و در تاریکی امکان بهره‌مندی از خدمات بالگرد مقدور نیست”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...