۱۳۹۸ آبان ۵, یکشنبه

در نیمه نخست امسال؛ تشکیل ۳۷۷ پرونده همسرآزاری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری هرانا – مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۳۷۷ پرونده در رابطه با همسرآزاری در پزشکی قانونی استان طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت که در این مدت ۹ مورد از شکایات در رابطه با همسر آزاری مربوط به آقایان و ۳۲۸ مورد در حوزه خانم‌ها بوده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۳۳۷ پرونده در رابطه با همسر آزاری در پزشکی قانونی استان طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

امینی با اعلام این خبر گفت: “از تعداد پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با همسر آزاری در این مدت، ۹ مورد از شکایات در رابطه با همسر آزاری مربوط به آقایان و ۳۲۸ مورد مربوط به خانم‌ها بوده است”.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: “طی ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۴۲۹ مورد پرونده در رابطه با همسر آزاری در پزشکی قانونی این استان تشکیل شده بود. آمار جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۱ درصدی داشته است”.

امینی همچنین در خصوص آمار خودزنی‌ها در مراجعه به پزشکی قانونی، ظرف این مدت گفت: “در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ مورد مصدومیت ناشی از سلاح گرم به علت نزاع و خودزنی در استان داشته‌ایم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ مورد کاهش یافته است. از این تعداد ۱۱ مورد آقا و ۲ مورد خانم بوده‌اند”.

پیشتر اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده بود که بهار امسال ۱۵۳ هزار و ۸۸۵ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند، که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴ و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی و حدود ۱۰ هزار تماس در ارتباط با همسر آزاری بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...