۱۳۹۸ مهر ۲۸, یکشنبه

عفو بین الملل: ندا ناجی، عاطفه رنگریز، آنیشا اسداللهی و مرضیه امیری را آزاد کنید

به گزارش صدای آمریکا-عفو بین‌الملل همزمان با سالروز تولد ندا ناجی، فعال حقوق کارگری با راه اندازی کارزاری اینترنتی از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواسته است این زندانی به همراه عاطفه رنگریز، آنیشا اسداللهی و مرضیه امیری سه فعال دیگر حقوق کارگران، بی هیچ قید وشرطی آزاد شود.
بین الملل استرالیا در نامه ای به دادستان جدید تهران نوشته است باید اطمینان حاصل کنید این زنان فعال مدنی که در روز جهانی کارگر بازداشت شده‌اند به وکیل، حق ملاقات و خدمات پزشکی کافی دسترسی داشته باشند.

این نهاد حقوق بشری از همه فعالان سیاسی و مدنی در سراسر جهان خواسته است با پیوستن به این کارزار اینترنتی برای آزادی این چهار زن فعال و مدافع حقوق کارگران تلاش کنند.


عاطفه رنگریز و ندا ناجی به همراه مرضیه امیری در مراسم روز جهانی کارگر در ۱۲ اردیبهشت بازداشت شدند. آنیشا اسداللهی هم در این روز بازداشت و با قرار کفالت موقتا آزاد شد اما روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد از سوی ماموران وزارت اطلاعات مجددا بازداشت شد.

وزارت خارجه ایالات متحده، پس از بازداشت‌های صورت گرفته در روز جهانی کارگر در ایران از بازداشت فعالان کارگری ایران انتقاد کرد.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که رژیم جمهوری اسلامی با هزینه‌ای که در سوریه کرده است، می‌توانست حقوق کارگران در ایران را پرداخت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...