۱۳۹۸ مهر ۲۲, دوشنبه

لیلا لطفی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد/ تداوم بازداشت علی علینژاد

خبرگزاری هرانا – لیلا لطفی، خواهر همسر سابق مسیح علینژاد ساعات پایانی شب گذشته با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه یک نهاد امنیتی در تهران آزاد شد. وی پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و طی تماس کوتاهی با خانواده خود از انتقالش به تهران خبر داده بود. از سوی دیگر علی علینژاد، برادر مسیح علینژاد نیز که در تاریخ ۳ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود کماکان در بازداشت به سر می برد و از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانواده خود محروم است.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  ساعات پایانی شب چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸، لیلا لطفی، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه یک نهاد امنیتی در تهران آزاد شد.

لیلا لطفی، خواهر همسر سابق مسیح علینژاد، روزنامه نگار ایرانی، پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. وی اوایل ماه جاری طی تماس کوتاهی با خانواده خود از انتقالش از بازداشتگاه اداره اطلاعات بابل به بازداشتگاه یک نهاد امنیتی در تهران خبر داده بود.

از سوی دیگر علی علینژاد، برادر مسیح علینژاد نیز که در تاریخ ۳ مهرماه توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی خود بازداشت شده بود کماکان در بازداشت به سر می برد.

گفته می شود وی پس از انتقال به تهران و صدور قرار بازداشت به زندان اوین منتقل شده است با این حال علیرغم پیگیری ها و مراجعات مکرر خانواده وی به دادسرای اوین جهت پیگیری و ملاقات تاکنون پاسخی از سوی مسئولین داده نشده و حق داشتن وکیل انتخابی نیز به وی داده نشده است.
مسیح علینژاد پیشتر با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود گفته بود که بازداشت وی با چشم بند توسط کسانی که خود را مامورین وزارت اطلاعات معرفی کرده اند و در مقابل چشمان کودک خردسالش صورت گرفته است.

سازمان عفو بین الملل نیز روز در تاریخ ۵ مهرماه با صدور بیانیه ای نسبت به این بازداشت ها واکنش نشان داد. به گفته‌ی فیلیپ لوتر، مدیر پژوهش‌ها و امور حقوقی خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل؛ «این دستگیری‌ها اقدام گستاخانه‌ای از جانب مقام‌ها و مسئولان ایرانی برای مجازات کردن مسیح علی‌نژاد به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در دفاع از حقوق زنان است. دستگیری بستگان یک کنشگر برای مرعوب کردن و ساکت کردن او برخورد شرم‌آور و بزدلانه‌ای است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...