۱۳۹۸ مهر ۲۷, شنبه

افزایش ۲۵ درصدی مرگ زنان براثر سوءمصرف مواد مخدر در قزوین

به گزارش ایسنا-مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: مرگ‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۴ درصدی روبه‌رو بوده و در این میان مرگ زنان ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین، بهزاد ولی‌زاده مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به آمار مرگ‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در قزوین، تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۳۹ نفر، براثر عوارض ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات مواد مخدر ۳۴ نفر بود، ۷/۱۴ درصد افزایش‌ یافته است.


مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین اظهار کرد: کل تلفات مواد مخدر ۳۴ نفر مرد و پنج نفر زن بودند که بر اساس آمارهای موجود تعداد مردان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۹ درصد افزایش و تعداد زنان ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مرگ براثر تصادفات، یادآور شد: طبق آمار درگذشتگان و مصدومان ناشی از تصادف در شش ماه نخست سال جاری، سه هزار و ۸۴۴ نفر مصدوم شدند و ۱۶۱ نفر در اثر تصادف جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۱۳ مرد و ۴۸ زن بودند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: آمار متوفیات تصادفات شش ماهه نسبت به آمار سال گذشته که ۱۷۲ نفر بود، کاهش ۳/۶ درصدی داشته است؛ همچنین بیشترین موارد مرگ‌ومیر با آمار ۱۲۵ نفر مربوط به حوزه برون‌شهری است، ۱۷ مورد درون‌شهری و ۱۹ مورد در جاده‌های روستایی اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: با توجه به گزارش واحد آمار در شش ماه نخست سال جاری فوت‌های ناشی از تصادف جاده‌های روستایی پنج درصد، درون‌شهری ۱۹ درصد و برون‌شهری ۵/۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری سه هزار و ۸۴۴ مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۵۴۷ نفر مرد و یک هزار و ۲۹۷ نفر زن بوده‌اند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان سه هزار و ۵۳۲ نفر بود، ۸/۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به‌احتمال فوت برخی از بیماران در مراکز درمانی خارج از استان آمار فوق‌الذکر نهایی نبوده و ممکن است پس از تجمیع کشوری و اضافه شدن این موارد به آمار استان محل تصادف، مختصر تغییراتی پیدا کند، طی سال ۱۳۹۷ نیز با توجه به فوت ۲۰ نفر در مراکز درمانی خارج از استان آمار نهایی مرگ‌ومیر ناشی از تصادف به ۳۱۷ نفر رسیده بود که در مقایسه با ۳۱۱ نفر سال ۱۳۹۶ افزایش حدود دو درصد داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...