۱۳۹۸ مهر ۱۶, سه‌شنبه

بازداشت شدگان روز جهانی کارگر؛ تعیین زمان برگزاری دادگاه آنیشا اسداللهی

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه آنیشا اسداللهی، روز چهارشنبه ۱ آبان ماه برگزار خواهد شد. روز گذشته در پی حضور وی در دادگاه انقلاب تهران علاوه بر تعیین زمان جلسه رسیدگی، متن کیفرخواست صادره نیز به وی ابلاغ شده است. وی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار آزاد شده بود. خانم اسداللهی در تاریخ ۲۸ خردادماه مجددا بازداشت و پس از حدود ۵۰ روز با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه آنیشا اسداللهی، روز چهارشنبه ۱ آبان ماه ۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

خانم اسداللهی روز گذشته در پی احضار قبلی در این شعبه دادگاه انقلاب حاضر شد و علاوه بر تعیین زمان برگزاری دادگاه، متن کیفرخواست صادره نیز به وی ابلاغ شد. در کیفرخواست صادره علیه آنیشا اسداللهی، اتهامات مطروحه علیه وی “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی” عنوان شده است.
 آنیشا اسداللهی، پیشتر در تاریخ ۱۰ مهرماه، طی تماسی که با وثیقه گذار وی گرفته شده بود جهت دریافت ابلاغیه به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود.

آنیشا اسداللهی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با روز جهانی کارگر، در تجمعی که به همین مناسبت برگزار شده بود به همراه تعداد زیادی از فعالان این حوزه بازداشت و به زندان منتقل شد. خانم اسداللهی نهایتا پس از چند روز با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شده بود.

وی حدود ساعت نه و نیم شب سه شنبه ۲۸ خردادماه، در خیابان کمیل و در زمان بازگشت از محل کار (آموزش زبان) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین و روز دوشنبه ۷ مردادماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

خانم اسداللهی روز سه شنبه ۱۵ مردادماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

گفتنی است که آنیشا اسداللهی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بوده و پیش از بازداشت به عنوان مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های خصوصی به کار مشغول بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...