۱۳۹۸ مهر ۱۸, پنجشنبه

دادگاه تجدیدنظر اولدوز قاسمی، امیر ستاری و جواد احمدی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه تجدید نظر اولدوز قاسمی، امیر ستاری رئوف و جواد احمدی یئکانلی روز جاری در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی برگزار شد. این سه شهروند در فروردین ماه سال جاری توسط دادگاه کیفری دو نقده از اتهامات مطروحه تبرئه و در پی اعتراض معاون دادستان ارومیه با دریافت ابلاغیه ای به این دادگاه احضار شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸، جلسه دادگاه تجدید نظر اولدوز قاسمی، امیر ستاری رئوف و جواد احمدی یئکانلی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی برگزار شد.


گفته می شود امیر ستاری رئوف، زندانی سیاسی زندان تبریز به جلسه دادگاه منتقل نشده و قاضی پرونده نعیم محبوبی از پذیرش لایحه دفاعی دو متهم دیگر به دلیل نگارش با زبان ترکی امتناع کرده است.
در مردادماه سال جاری اولدوز قاسمی، جواد احمدی یئکانلی و امیر ستاری با شکایت معاون دادستان ارومیه به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شدند.

بر اساس این ابلاغیه، اولدوز قاسمی، جواد احمدی یئکانلی و امیر ستاری با شکایت معاون دادستان شهرستان ارومیه مبنی بر “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در مراسم غیرقانونی و داشتن مدارک فرقه گرایی” به این دادگاه احضار شده بودند.
لازم به ذکر است که در تیرماه سال جاری، زمانی که پدر امیر ستاری برای پس گرفتن وثیقه سپرده شده به دادگاه نقده مراجعه کرده بود، به وی اعلام شد که پرونده آنها با “فشار نهادهای امنیتی” مجدداً به جریان افتاده است.

جلسه دادگاه این سه شهروند در تاریخ ۱۸ فروردین ماه سال جاری در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده به ریاست قاضی کیومرثی برگزار و حکم برائت هر سه در تاریخ ۲۵ فروردین ماه به آنها ابلاغ شده بود.
در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷، این سه شهروند به همراه چند تن دیگر از فعالان آذربایجان غربی در مراسم دوازدهمین سالگرد کشته شدگان اعتراضات خونین خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده و پس از اتمام مراسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد همه بازداشت شدگان به غیر از این سه شهروند آزاد شده بودند.


اولدوز قاسمی، جواد احمدی یئکانلی و امیر ستاری پس از چند روز از بازداشتگاه اداره اطلاعات با قرار وثیقه آزادشده بودند.

گفتنی است پرونده این شهروندان پیشتر نیز توسط بازپرس پرونده مختومه اعلام شده بود و با فشار دستگاه‌های امنیتی مجددا توسط دادستان شهرستان نقده گشوده شده بود.

لازم به ذکر است امیر ستاری رئوف، در حالی که از بابت پرونده ای دیگر مربوط به اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ در حال تحمل دوران محکومیت ۷ ماهه خود در زندان تبریز بود مجددا توسط دادگاه انقلاب تبریز به ۶ ماه حبس دیگر محکوم شد. شعبه ۱۱ اجرای احکام دادگاه انقلاب تبریز در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۹۷ و بدون اطلاع این زندانی اقدام به تجمیع دو پرونده کرده و در پی این موضوع شعبه سوم تجدید نظر استان آذربایجان شرقی احکام صادره را «خلاف بیّن شرع» دانسته و حکم ۷ ماه محکومیت تائید و اجرا شده وی به ۵ سال حبس تعزیری افزایش پیدا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...