۱۳۹۸ مهر ۱۳, شنبه

فرانسه از جمهوری اسلامی خواست فریبا عادلخواه، پژوهشگر دوتابعیتی زندانی در ایران، را آزاد کند

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه ۱۱ مهر در نشست خبری روزانه خود در پاریس از مسئولان جمهوری اسلامی خواست فریبا عادلخواه، شهروند دوتابعیتی ایرانی-فرانسوی، را آزاد کند.

به گزارش رویترز، اگنس فون درمول به خبرنگاران گفت: «برای مسئولان ایرانی مهم و حیاتی است در این پرونده، و همچنین در مورد سایر شهروندان خارجی که در ایران دستگیر شده‌اند، شفافیت به خرج دهند.»


فریبا عادلخواه، پژوهشگر و دانش‌آموخته جامعه‌شناسی در دانشگاه استراسبورگ فرانسه، روز ۱۷ خرداد در ایران بازداشت شد. پژوهش‌های او بیشتر در حوزه مسائل مربوط به زنان متمرکز بوده است.

در حال حاضر علاوه بر فریبا عادلخواه، چندین تن از شهروندان آمریکایی و غیرآمریکایی - از جمله سیامک و باقر نمازی، مایکل وایت، ژیو وانگ، ارس امیری، نازنین زاغری، و کامران قادری - در ایران زندانی هستند. از سرنوشت رابرت لوینسون، دیگر شهروند آمریکایی که بیش از دوازده سال پیش در ایران ناپدید شد، نیز اطلاعی در دست نیست.

وزارت خارجه ایالات متحده بارها بازداشت بی‌دلیل و خودسرانه شهروندان آمریکا و کشورهای دیگر، از جمله ایرانیان دوتابعیتی، توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و خواستار آزادی بلافاصله و بی قید و شرط آنها شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...