۱۳۹۸ آبان ۵, یکشنبه

بازداشت شدگان روز جهانی کارگر؛ مرضیه امیری با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – مرضیه امیری، روزنامه نگار روزنامه شرق , از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ساعتی قبل با تودیع قرار وثیقه به طور موقت از زندان اوین آزاد شد.  وی در تاریخ در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت و شهریورماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده بود.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۴ آبان‌ماه ۹۸، مرضیه امیری با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

روز سه شنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه مرضیه امیری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شد. نهایتا در تاریخ ۲ شهریورماه حکم ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق به وی ابلاغ شد که از این حکم ۶ سال حبس قابلیت اجرایی خواهد داشت.
لازم به ذکر است که مرضیه امیری به خاطر فشارهای وارده در دوران بازجویی یک بار دچار حمله صرع شده بود. هرانا پیشتر طی گزارشی از محرومیت‌های درمانی و دسترسی مرضیه امیری به خدمات پزشکی در زندان اوین خبر داده بود.


مرضیه امیری روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شده بودند.

لازم به ذکر از جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه ندا ناجی، دیگر بازداشت شده این تجمع نیز در تاریخ ۲۲ آبان ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. وی کماکان در زندان قرچک ورامین به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...