۱۳۹۸ آبان ۴, شنبه

بازداشت شدگان روز جهانی کارگر؛ تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در تاریخ ۲۲ آبان ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. ندا ناجی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه به همراه ده ها تن دیگر بازداشت و در تاریخ ۲۵ خردادماه از بازداشتگاه  وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در تاریخ ۲۲ آبان ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار خواهد شد.


وی در تاریخ ۲۵ خردادماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.
ندا ناجی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد.

روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، جلسه آخر بازپرسی و آخرین دفاع ندا ناجی، در دادسرای اوین برگزار و قرار بازداشتش مجددا تمدید شد. اتهامات مطروح علیه خانم ناجی طی این جلسه دادگاه “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام”، “اخلال در نظم عمومی” و “تمرد از دستورات مامورین دولتی” عنوان شده بود.
روز شنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۸، حکم عاطفه رنگریز دیگر شهروند بازداشت شده روز جهانی کارگر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به وکیل وی ابلاغ شد. بر اساس این حکم، عاطفه رنگریز به ۱۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

در تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸ نیز، جلسه دادگاه مرضیه امیری دیگر بازداشت شده این تجمع در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار و در تاریخ ۲ شهریورماه حکم ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق به وی ابلاغ شد که از این حکم ۶ سال حبس قابلیت اجرایی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...