۱۳۹۸ مهر ۲۶, جمعه

فرش قرمز جنجالی 'مسخره باز' و اعلام تشکیل 'شورای سلبریتی‌ها' در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران

به گزارش بی بی فارسی -فیلم مسخره باز در روزهای گذشته اکران خصوصی شد و عکس‎ها و فیلم‌های این مراسم واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

واکنشها به نوع پوشش مهمانان زن، مشخصا متین ستوده بین کاربران نزدیک به اصولگرایان در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفت، تا جایی که بخش خبری بیست و سی و خبرگزاری تسنیم هم از رئیس صدا و سیما و وزیر ارشاد خواهان پاسخگویی شدند.


در نهایت مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در مصاحبه تلویزیونی خبر از تصویب دستورالعملی فوری داد که طبق آن چهره های سینمایی، هنری، تلویزیونی و ورزشی در مراسم و برنامه‌های مختلف باید چارچوب را رعایت کنند.

در این مصاحبه که از کانال سه تلویزیون ایران پخش شد، آقای نجفی گفت که برگزارکنندگان مراسم سینمایی متعهد خواهند شد که طبق چارچوب عمل کنند.

او درخصوص احتمال حضور چهره‌های سرشناس با لباس رسمی در این مراسم هم گفت: "اگر به این سمت برویم می‎تواند اتفاق مبارکی باشد."

صادق طباطبایی‌نژاد، نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس هم در مصاحبه‌ای در تلویزیون ایران از تشکیل شورایی تحت عنوان شورای سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد خبر داد.

آقای طباطبایی‌نژاد گفت: " این شورا حدود چهار ماه است که تشکیل شده است و در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی قواعدی برای این مساله است. البته وزیر ارشاد نیز قرار است در مجلس حضور پیدا کنند و در مورد این مساله توضیح بدهد اما هنوز زمان آن معلوم نیست."

در ادامه این واکنش‌ها به نوع پوشش چهره‌های سرشناس، احمد سالک، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر از احضار وزیر ارشاد به مجلس داد.

او در مصاحبه با تسنیم گفت: "فارغ از وزیر ارشاد ما به نماینده صداوسیما در مجلس هم تذکر دادیم که باید اقدام جدی انجام دهند. حتماً وزیر ارشاد که مسئول مستقیم کنترل این مسائل هستند باید مورد سوال جدی قرار بگیرند."

متین ستوده به دنبال جنجال‌هایی که بر سر عکس او ایجاد شد گفته قصد "هنجارشکنی" نداشته و بابت "تکدر خاطر برخی همونان عزیز" از آنها و "خانواده محترم شهدا" عذرخواهی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...