۱۳۹۸ آبان ۷, سه‌شنبه

تداوم بازداشت زهرا محمدی علیرغم تعیین قرار وثیقه

خبرگزاری هرانا –  زهرا محمدی، شهروند اهل سنندج علیرغم گذشت بیش از ۵ ماه از زمان بازداشت کماکان در زندان این شهر نگهداری می شود. این در حالی است که وثیقه تعیین شده جهت آزادی موقت وی توسط خانواده خانم محمدی تامین شده با این حال توسط بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج از پذیرش آن جلوگیری شده است. زهرا محمدی در تاریخ ۲ خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دموکراسی و حقوق بشر کردستان، زهرا محمدی، علیرغم تعیین قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی و تامین قرار توسط خانواده وی، کماکان در بازداشت به سر می برد.

گفته می شود قاضی موسی شاهگلدی، رئیس شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج از پذیرش وثیقه خودداری می کند و خانم محمدی بیش از ۵ ماه گذشته را در بازداشت به سر می برد.

بر اساس این گزارش، بازجویی زهرا محمدی از بیش از یک ماه پیش تمام شده است و از آن زمان وی در کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج به سر می‌برد.

زهرا محمدی، ۲۸ ساله، روز پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ به همراه دو شهروند دیگر به نام های “ریبوار منبری”و “ادریس منبری” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. “ریبوار منبری” و “ادریس منبری” پس از اتمام بازجویی‌ها به صورت موقت با تودیع وثیقه آزاد شدند.

زهرا طی دوران بازجویی به شدت جهت اعترافات اجباری تحت فشار بازجویان قرار گرفته و روز چهارشنبه ۲۷ شهریود ۱۳۹۸ بدون اطلاع قبلی جهت محاکمه به صورت مخفیانه به دادگاه منتقل شده بود. با این حال یکی از وکلای دادگستری که در دادگاه به صورت اتفاقی حضور داشته نسبت به موضوع معترض شده و وکیل و خانواده زهرا را در جریان قرار داده است. پس از حضور وکیل و خانواده و اعتراض آنان، نهایتا برگزاری دادگاه به روز چهارشنبه ۳ مهرماه موکول شده بود.

لازم به ذکر است زهرا محمدی، از اعضای “انجمن فرهنگی نوژین” است که در زمینه تلاش برای حفظ محیط زیست کردستان، مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این استان و  آموزش زبان کردی فعالیت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...