۱۳۹۸ مهر ۲۶, جمعه

عاطفه رنگریز فعال مدنی در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده‌اش در زندان اعتصاب کرد

به گزارش صدای آمریکا-«عاطفه رنگریز» فعال حقوق زنان و کارگران محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده‌اش اعتصاب غذا کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عاطفه رنگریز که به تازگی به تحمل یازده سال و شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده، از روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده‌اش اعتصاب غذا کرده است.


بر اساس این گزارش و به نقل از منابع کارگری، این فعال حقوق زنان و کارگران در طول دوران بازداشت، بارها با رویه‌های غیرقانونی از حقوق خود محروم شده ‌است و در طول این مدت، تمام راه‌های ممکن برای بازگشت دادرسی خود به روند عادلانه را دنبال کرده است.

خانم رنگریز که در تجمعات روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و پس از مدتی به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

جلسه رسیدگی به پرونده این فعال کارگری در تاریخ ۱۴ مرداد ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار و قاضی محمد مقیسه ریاست این شعبه، عاطفه رنگریز را از بابت اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی» به تحمل ۱۱ سال و شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...