۱۳۹۸ آبان ۷, سه‌شنبه

ادامه سرکوب آزادی‌های مدنی در ایران؛ ۱۵ دختر و پسر به خاطر شرکت در «پارتی شبانه» در قشم بازداشت شدند

به گزارش صدای آمریکا-در ادامه برخوردهای امنیتی با مهمانی‌های مختلط در ایران و در راستای سرکوب آزادی‌های مدنی، این بار فرمانده انتظامی قشم از بازدشت ۱۵ دختر و پسر به خاطر شرکت در یک مهمانی در یکی از مراکز تفریحی این شهر خبر داده است.



خبرگزاری تسنیم ایران روز یکشنبه ۵ آبان ماه به نقل از حسین الهی، فرمانده انتظامی قشم، گزارش داد که در چند روز گذشته تعداد ۱۵ دختر و پسر به خاطر آن چه که به زعم او «ایجاد ناهنجاری های اجتماعی» بود با «حکم قضایی» دستگیر شده‌اند.

این مقام پلیس گفته است که این جوانان «با وضعیت نامناسب» در این مجموعه تفریحی حضور داشتند. اما این خبرگزاری ساعاتی پیش به نقل از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نوشته بود ۱۵ فرد دستگیر شده که «به دنبال برگزاری پارتی شبانه در یکی از مراکز اقامتی، تفریحی ساحلی شهر قشم بودند، با حکم قضایی دستگیر و بازداشت شدند.» این خبر اما کمی بعد از روی خروجی این خبرگزاری حذف شد.

برگزاری مهمانی با حضور دختران و پسران عمدتا خانواده و دوستان و آشنایان در بسیاری از جاهای ایران متداول است؛ اما مقام های مذهبی و انتظامی آن را جرم می دانند و به محض اطلاع، افراد حاضر را بازداشت می کنند.

وزارت خارجه آمریکا بارها برخوردهای خشونت آمیز رژیم جمهوری اسلامی با مردم ایران به بهانه‌های مختلف، از جمله برخورد با انواع آزادی‌های مدنی مانند آزادی تجمعات و آزادی انتخاب نوع پوشش، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط عوامل رژیم را محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...