۱۳۹۸ آبان ۴, شنبه

عاطفه رنگریز به اعتصاب غذای خود پایان داد

خبرگزاری هرانا –  عاطفه رنگریز، فعال کارگری در زندان قرچک ورامین، روز جاری با تامین یکی از خواسته های خود مبنی بر پذیرش قرار وثیقه به اعتصاب غذای خود پایان داد. قرار وثیقه وی از دو میلیارد تومان به نصف این مبلغ کاهش پیدا کرده و از خانواده وی خواسته شده جهت تامین این وثیقه اقدام کنند. وی از تاریخ ۲۴ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده بود. عاطفه رنگریز در تاریخ ۹ شهریورماه از بابت عناوین مختلف اتهامی توسط دادگاه انقلاب به ۱۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱ آبان ماه ۹۸، عاطفه رنگریز، فعال کارگری در زندان قرچک ورامین، با تامین یکی از خواسته های خود پس از ۷ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

وی روز جاری پس از کاهش مبلغ وثیقه ۲ میلیارد تومانی به ۱ میلیارد تومان و اعلام پذیرش وثیقه به خانواده وی و همچنین اعلام رسمی این موضوع توسط معاونت قضایی زندان به این فعال کارگری به اعتصاب خود پایان داده است.
گفته می شود شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به خانواده رنگریز اعلام کرده است که جهت انجام امور مربوط به تامین قرار وثیقه و آزادی موقت عاطفه رنگریز اقدام کنند.

روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸، عاطفه رنگریز، فعال کارگری در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده بود. وی همزمان با انتشار نامه ای که متن کامل آن پیشتر توسط هرانا منتشر شده است ضمن اعلام آغاز اعتصاب غذای خود گفته بود “بدن خود را سلاحی می‌کنم در برابر این همه بی‌عدالتی که بر ما گذشت و می‌گذرد و اعتصاب غذای خود را در اعتراض به عدم پذیرش غیرقانونی وثیقه‌ای که تاکنون پنج بار با در بسته و دیوارها روبرو شد و همچنین صدور احکام ناعادلانه و نگهداری غیرقانونی در زندان قرچک اعلام می‌کنم”.

روز شنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۸، حکم عاطفه رنگریز صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به وکیل وی ابلاغ شد. بر اساس این حکم، عاطفه رنگریز به ۱۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.
وی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد. علیرغم آزادی تعدادی از بازداشت شدگان، تعدادی دیگر از جمله عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری کماکان تحت بازداشت هستند.

روز دوشنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸، عاطفه رنگریز از زندان قرچک به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل و جلسه دادگاه وی به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. طی این جلسه قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی برای آزادی ایشان تعیین شد. از آنجایی که خانواده این شهروند بازداشتی امکان تامین آن را نداشتند وی به زندان بازگردانده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...