۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

برخلاف وعده انتخاباتی روحانی برای جلوگیری از تفکیک جنسیتی؛ استفاده از منشی زن برای مدیران دولتی ممنوع شد

به گزارش صدای آمریکا-برخی گزارش‌ها از ایران حاکی است که به کارگیری «منشی زن» برای مدیران دولتی به طور رسمی «ممنوع» شده است.

روزنامه خراسان روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه در گزارشی نوشت که «طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک نهاد دولتی به مدیران زیرمجموعه خود در ستاد و ادارات استانی» تاکید شده موضوع «تفکیک اتاق کار مردان و زنان در ادارات و استفاده‌نکردن از منشی خانم برای آقایان و بالعکس آن، از جمله موارد مهمی است که باید کاملا رعایت شود.»


بنابر این گزارش این ممنوعیت براساس «ابلاغیه‌های صورت‌گرفته از سوی نهادهای مهم کشوری در حوزه عفاف و حجاب و آغاز بازرسی از نحوه تحقق دستورات صادرشده است.»

هنوز مقامات رسمی به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند اما این ممنوعیت با انتقادهای فراوانی از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

ممنوعیت به کارگیری منشی زن از سوی مدیران دولتی در حالی در دوره ریاست جمهوری روحانی ابلاغ شده است که ​حسن روحانی در سال ۹۶ و در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری گفته بود به او رای بدهند چون در غیر این صورت رئیس جمهوری اصولگرای آینده پیاده‌روها را زنانه – مردانه خواهد کرد.

او گفته بود که « شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده رو دیوار بکشند. آنها می خواستند پیاده رو زنانه و مردانه ایجاد کنند همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.»

جمهوری اسلامی در عمر حکومت خود تلاش کرده در لایه‌های مختلف جامعه آن را اجرایی کند.

محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران در سال ۹۳ طبق بخشنامه‌ای محرمانه همه‌ مدیرهای ارشد و رده‌ میانی شهرداری تهران را موظف کرده بود که تنها از کارمندان مرد برای سمت‌های منشی‌گری، ماشین‌نویس، مسئول دفتر و مسئول پیگیری استفاده کنند.

اتوبوس، مترو، مدارس و برخی دانشگاه‌ها همچنین ساحل‌ها از جمله مکان‌ها و امکانات شهری است که پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران تفکیک جنسیتی شده است.

این در حالی است که یونسکو می‌گوید که در استفاده از امکانات شهری و توسعه پایدار باید «تساوی جنسیتی» برقرار شده و سهم حضور زنان در شهر با برطرف کردن موانعی مانند عدم امنیت، افزایش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...