۱۳۹۸ مهر ۲۶, جمعه

رخساره قنبری، نوکیش مسیحی جهت تحمل حبس راهی زندان کچوئی کرج شد

خبرگزاری هرانا – رخساره (ماهرخ) قنبری، نوکیش مسیحی که پیشتر به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان کچوئی کرج شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از محبت نیوز، رخساره قنبری جهت تحمل مدت محکومیت ۱ ساله، خود را به زندان کچوئی کرج معرفی کرد.


وی در تیر ماه ۹۸ به اتهام “تبلیغ علیه نظام با تبلیغ مسیحیت از طریق تغییر مذهب اسلام به مسیحیت”‌ و “حضور در کلیساهای خانگی”‌ بازداشت و توسط دادگاهی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این نوکیش مسیحی ۶۱ ساله برای اولین بار در زمستان ۹۷ به همراه سه زن نوکیش مسیحی دیگر طی مراسم مذهبی در منزل شخصی خویش با هجوم ماموران انتظامی بازداشت و پس از ۱۰ روز بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...