۱۳۹۸ تیر ۱۷, دوشنبه

گزارشی از وضعیت سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان اوین

خبرگزاری هرانا – سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین سومین ماه از مدت محکومیت خود را سپری می کند. خانم نوروز مرادی در دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس محکوم شده که ۵ سال آن قابلیت اجرایی دارد. این حکم نهایتاً با عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه کاهش پیدا کرد. وی در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه بازداشت و جهت اجرای حکم به بند زنان زندان اوین منتقل شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، سومین ماه از مدت محکومیت ۳ سال و ۹ ماهه خود را سپری می‌کند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از یک منبع مطلع در خصوص پرونده این زندانی سیاسی، سمانه نوروز مرادی در شهریورماه سال گذشته به دلیل فعالیت‌هایش در جهت حمایت از یکی از گروه‌های مخالف نظام توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از دو هفته با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شد.
سمانه نوروز مرادی سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد که بر اساس قانون مجازات اسلامی اشد مجازات یعنی ۵ سال آن قابلیت اجرایی داشت.
حکم خانم نوروز مرادی نهایتاً به دلیل عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

سمانه نوروز مرادی در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ بازداشت و جهت تحمل مدت محکومیت خود مستقیماً به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی در حال حاضر سومین ماه از مدت محکومیت خود را سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...