۱۳۹۸ تیر ۲۲, شنبه

گزارشی از وضعیت ناهید بهشید در بند زنان زندان اوین

خبرگزاری هرانا – ناهید بهشید، زندانی سیاسی، ششمین ماه از مدت محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند. وی پیشتر به دلیل شرکت در یکی از تجمعات حمایتی از محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه در سال ۹۴ بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. خانم بهشید در دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم و از بهمن ماه سال گذشته جهت تحمل حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شد. این حکم نهایتا با مورد عفو قرار گرفتن به ۲ سال و ۶ ماه تقلیل یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناهید بهشید، زندانی سیاسی ، ششمین ماه از مدت محکومیت ۳۰ ماهه خود را در بند زنان زندان اوین سپری می کند.


ناهید بهشید پس از شرکت در یکی از تجمعاتی که در حمایت از محمدعلی طاهری برگزار شده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد. وی پس از ۱۲ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی این زندان با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.
وی نهایتا در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “توهین به مقدسات” به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد. حکم صادره در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی پورعرب تأیید شد.
وی در تاریخ ۸ بهمن ماه در منزل خود بازداشت و جهت گذراندن مدت محکومیت به زندان اوین منتقل شده است. این حکم در نهایت مورد عفو قرار گرفت و به ۲ سال و ۶ ماه حبس کاهش یافت.

ناهید بهشید ۶۲ ساله بوده و هم اکنون در بند زنان زندان اوین در حال تحمل ششمین ماه از مدت محکومیت خود است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...