۱۳۹۸ تیر ۲۲, شنبه

کودک آزاری؛ صدور حکم حبس برای متهمان آزار دو کودک کار در کرمان

خبرگزاری هرانا – متهمان یک پرونده کودک آزاری در کرمان، که در دیماه سال گذشته با انتشار ویدئویی در فضای مجازی ۲ کودک کار را مجبور به خوردن گل کرده و از این کار خود فیلم گرفته بود، محاکمه و در مجموع به یک سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در پی انتشار تصاویر مربوط به تحقیر دو کودک گل فروش در کرمان در دی ماه سال گذشته و شکایت انجمن حمایت از حقوق کودکان، جلسه رسیدگی در شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو شهر کرمان در تیرماه ۹۸ برگزار شد.


دادگاه با بررسی شواهد و قرائن موجود و تحقیقات صورت گرفته، اتهامات مطروحه علیه متهمان را محرز دانسته و متهم به کودک آزاری بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به شش ماه حبس تعزیری و متهم به ترویج خشونت از طریق سامانه‌های رایانه‌ای که فیلم آزار و اذیت کودکان را در صفحه اینستاگرام خود قرار داده بود، براساس بند ب ماده ۱۵ قانون جرائم رایانه ای به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

در ویدیویی که پیشتر از رفتار خشونت آمیز پیمانکار شهرداری کرمان با این کودکان کار منتشر شد، پیمانکار شهرداری کرمان ۲ کودک کار را مجبور به خوردن گل کرده و از این کار خود فیلم گرفته بود.

گفته شده پیمانکار اینگونه اقدامات را برای اطمینان از عدم بازگشت این کودکان کار به منطقه ۲ شهرداری کرمان (ناحیه تحت نظارت پیمانکار) کرده است و دیده شده حتی در مواقعی برای تنبیه برخی کودکان کار، آنها را به بیابان‌های کرمان می‌برند و مجبورشان می‌کنند تا در بیابان بدوند تا این آزارها موجب شود از محدوده ناحیه شان خارج شوند.

لازم به یادآوری است که در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...