۱۳۹۸ تیر ۲۲, شنبه

حجاب اجباری و بهانه نهی از منکر؛ فاطمه محمدی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – فاطمه محمدی، زندانی سیاسی سابق روز جاری توسط نیروی انتظامی بازداشت شد. بازداشت خانم محمدی در پی بروز درگیری با زنی که به بهانه امر به معروف و نهی از منکر در ارتباط با موضوع حجاب برای وی و چند شهروند دیگر ایجاد مزاحمت کرده بود صورت گرفت.خانم محمدی پس از اینکه توسط زن مدعی نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت برای شکایت به کلانتری مراجعه کرد اما در آنجا بازداشت شد. در حالی که اتهامات مطروحه علیه وی روشن نیست فردا از بازداشتگاه به دادسرای ارشاد اعزام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۸ تیرماه ۹۸، فاطمه محمدی، زندانی سیاسی سابق توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت شد.


بازداشت این شهروند توسط نیروی انتظامی زمانی صورت گرفت که وی به قصد شکایت از زنی که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر در ارتباط با موضوع حجاب برای وی و چند شهروند دیگر در محله بهارستان ایجاد مزاحمت کرده بود و به ضرب و شتم این افراد پرداخته بود همراه ضارب در کلانتری ۱۱۹ حاضر شد.
فرد ضارب که مدعی فعالیت ارشادی بود هیچگونه برخورد قانونی را مشاهده نکرد اما خانم محمدی که از ناحیه صورت دچار جراحت شده است بازداشت شد.

به گفته یک منبع مطلع، پس از حضور در کلانتری مامورین به شکایت خانم محمدی رسیدگی نکرده و زنی که خود ایجاد مزاحمت کرده بود در مقام شاکی قرار گرفت و مسئله بی حجابی را دستمایه طرح موضوع علیه خانم محمدی قرار داد.
فاطمه محمدی با گشایش پرونده ابتدا به دادسرا ناحیه ۱۲ و نهایتا به بازداشتگاه میدان آرژانتین منتقل شده و گفته می شود فردا به دادسرای ارشاد اعزام خواهد شد.

لازم به ذکر است فاطمه محمدی، زندانی سیاسی سابق و نوکیش مسیحی در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه ۹۶ در تهرانپارس بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر و به اتهام “عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتا در بهار سال گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...