۱۳۹۸ تیر ۲۲, شنبه

نمایش “عاشقانه های خیابان” توقیف شد

خبرگزاری هرانا – اجرای نمایش “عاشقانه‌های خیابان” به کارگردانی شهرام گیل آبادی متوقف شد. این نمایش روایتی از زندگی دشوار زنان دستفروش در خیابان ها و مترو بوده است. توقیف این نمایش در حالی صورت گرفته است که از اواخر خرداد ماه در تماشاخانه ایرانشهر تهران روی صحنه رفته بود. ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، دیروز ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸، اجرای نمایش “عاشقانه های خیابان” توقیف و فروش بلیت آن نیز متوقف شده است. توقیف اجرای نمایش “عاشقانه های خیابان” در حالی است که  این نمایش از اواخر خردادماه امسال در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود.


این نمایش که به صورت مشترک توسط محمد چرمشیر و بهمن عباسپور نوشته شده آمده است، روایتی خاص از زندگی پیچیده و دشوار زنان دست فروش در خیابان ها و مترو است و “رضا یزدانی”، “سیما تیرانداز”، “الهام پاوه نژاد” و “ژاله صامتی” از بازیگران آن هستند.

همچنین در گزارشی دیگر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حسن زاده، مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، در خصوص علت توقیف نمایش “عاشقانه‌های خیابان” اظهار بی اطلاعی کرده و اعلام کرده است تنها در چند مورد تذکراتی به کارگردان داده شده که اصلاحات لازم را اعمال کردیم.

محسن حسن زاده گفت: “تذکراتی از سوی بازبین های نمایش داده شده که گروه نمایش رعایت نکردند و همین امر سبب جلوگیری از فروش بلیت نمایش تا زمان رفع کامل اصلاحات شده است. اگر موارد تذکر داده شده اصلاح شود، نمایش مجدد روی صحنه خواهد رفت”.

وی ادامه داد: “جنس و ماهیت نمایش “عاشقانه های خیابان” به کارگردانی شهرام گیل آبادی تعامل با تماشاگر است و بر خلاف بازبینی های اولیه یکسری اتفاقات غیر قابل پیش بینی در نمایش رخ داده که به همین خاطر به کارگردان تذکراتی داده شده است”.

آقای حسن زاده افزود: “هنوز دلایل توقیف نمایش «عاشقانه های خیابان» به من گفته نشده است. یک یا دو تذکر به ما دادند، که اصلاحیات لازم را اعمال کردیم. هنوز هم از این اتفاق متعجب هستم؛ زیرا این بی احترامی و بی حرمتی به تماشاگر, گروه نمایشی, معرفت و اندیشه است. ما این بی حرمتی و بی احترامی  صورت گرفته را نمی پذیریم”.

وی همچنین در اعتراض به متوقف کردن خودسرانه فروش بلیط نمایش گفت: “بدون اطلاع ما سایت فروش بلیت را بسته اند؛ این اتفاق غیر طبیعی و یک بی حرمتی کامل است”.

در همین ارتباط، شهرام گیل آبادی کارگردان نمایش «عاشقانه های خیابان» در خصوص توقیف نمایش گفت: هنوز دلایل توقیف نمایش «عاشقانه های خیابان» به من گفته نشده است. یک یا دو تذکر به ما دادند، که اصلاحیات لازم را اعمال کردیم. هنوز هم از این اتفاق متعجب هستم؛ زیرا این بی احترامی و بی حرمتی به تماشاگر,گروه نمایشی, معرفت و اندیشه است. ما این بی حرمتی و بی احترامی  صورت گرفته را نمی پذیریم.

ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای پروانه نمایش و سازمان صدا و سیما در ایران صورت می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...