۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

افزایش آمار همسرآزاری در تهران؛ ثبت بیش از ۱۶ هزار پرونده طی سال گذشته

خبرگزاری هرانا – مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد که با توجه به آمار ثبت شده و ارجاعات به مراکز پزشکی قانونی در تهران، این شهر از نظر همسر آزاری رتبه ششم در کشور را دارد و سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۲۰ پرونده همسر آزاری به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده است. وی با اشاره به رشد ۸ و ۶ دهم درصدی آمار نزاع در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن، گفت آمار نزاع در ۲ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۴ و ۱ دهم درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز چهارشنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۸، مسعود قادی پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد تهران از نظر همسر آزاری رتبه ششم در کشور را دارد.


مسعود قادی پاشا گفت: “سال گذشته، ۱۰۱ هزار و ۲۸۱ پرونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۹۳ هزار و ۲۹۵پرونده ۸ و ۶ دهم درصد رشد داشت”.

وی ادامه داد: “در دو ماه نخست امسال، ۱۶ هزار و ۲۳۳ مورد پرونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شد که نسب به مدت مشابه سال قبل از آن با ۱۵ هزار و ۵۹۰ پرونده ۴ و ۱ دهم درصد رشد داشته است”.

آقای قادی پاشا با اشاره به این که تهران با دارا بودن ۲۰ مرکز خدمات رسانی به عنوان قطب و مرجع در کشور مطرح است، افزود:” در مجموع پزشکی قانونی استان تهران ۱۹ درصد از کل معاینات پزشکی قانونی در کشور را به خود اختصاص داده است”.

پیشتر اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده بود که بهار امسال ۱۵۳ هزار و ۸۸۵ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند، که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴ و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...