۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

بیش از ۴۰۰ مورد کودک آزاری و همسرآزاری در یک سال در استان بوشهر

خبرگزاری هرانا – به گفته مدیرکل بهزیستی استان بوشهر، سال گذشته ۲۰۱ مورد کودک آزاری و ۲۱۷ مورد همسر آزاری در استان بوشهر اتفاق افتاده است. بر اساس این آمار، بیشتر موارد کودک آزاری به ترتیب توسط پدر و مادر خانواده انجام گرفته و دلیل عمده همسر آزاری تندخویی در محیط خانواده بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، علی پولادی ریشهری، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اعلام کرد: در سال گذشته ۲۰۱ مورد کودک آزاری در استان بوشهر اتفاق افتاده است که در این زمینه ۲۱ مورد به شکل جسمی، ۹۱ مورد عاطفی، ۸۷ مورد به صورت غفلت و نادیده انگاری کودک بوده و ۱۷۷ مورد از این آمار نیز در مرکز بوشهر اتفاق افتاده است.


علی پولادی ریشهری گفت: تعداد ۵۶ کودک از طرف پدر، ۴۲ مورد از طرف مادر، ۲۲ کودک از طرف خواهر و برادر و مابقی از سوی افراد دیگر مورد آزار و اذیت قرارگرفته‌اند.

وی همچنین سطح تحصیلات افراد آزاردهنده را نیز شرح داد: از این افراد ۲۸ نفر بی‌سواد، ۵۰ نفر ابتدایی، ۱۰۴ نفر فاصله راهنمایی تا دیپلم و ۱۹ نفر نیز بالای دیپلم بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در خصوص همسر آزاری در استان بوشهر ادامه داد: در سال گذشته ۲۱۷ مورد همسر آزاری گزارش شده که در این زمینه ۸۲ مورد به علت تندخویی در محیط خانواده، ۶۱ مورد به دلیل اعتیاد، و ۵۴ مورد به دلیل بیکاری اتفاق افتاده است.

در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی و حدود ۱۰ هزار تماس در ارتباط با همسر آزاری بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...