۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

پروین نخستین به اداره اطلاعات احضار شد

خبرگزاری هرانا – پروین نخستین، که در ارتباط با “حق هویت برای فرزندان بی شناسنامه” فعالیت می کند به اداره اطلاعات احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پروین نخستین، به اداره اطلاعات احضار شد.

طی احضار تلفنی از وی خواسته شده است که روز چهارشنبه ۲ مردادماه به اداره اطلاعات مراجعه کند.
پروین نخستین در زمینه “حق هویت برای فرزندان بی شناسنامه” فعالیت می کند و در روز جهانی زن نیز در مراسمی که توسط “انجمن ندای زنان ایران” برگزار شده بود، دقایقی به سخنرانی پرداخته است. با این حال از دلایل احضار وی اطلاع دقیقی در دست نیست.


پروین نخستین خود نیز به دلیل ازدواج ۳۰ سال قبل خود با یک تبعه غیر ایرانی با مشکلات فراوانی جهت دریافت شناسنامه فرزندانش روبرو بوده و در این زمینه نیز در حال فعالیت بوده است.

لازم به ذکر است طی ماه های اخیر تعدادی از اعضای انجمن ندای زنان ایران از جمله  مریم محمدی، اسرین درکاله، اکرم نصیریان، نرگس خرمی و ناهید شقاقی نیز توسط نیروهای امنیتی احضار و یا بازداشت شده بودند.
گفتنی است در حال حاضر بر اساس قانون ایران، فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نمی‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.

در اردیبهشت ماه سال جاری لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به مجلس ارسال شد و ماه گذشته شورای نگهبان با لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی که پیشتر توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود بصورت مشروط موافقت کرد. سخنگوی این شورا علت مشروط بودن موافقت با این لایحه را نادیده گرفتن سوابق کیفری افراد متقاضی تابعیت ایرانی اعلام کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...