۱۳۹۸ تیر ۲۱, جمعه

نگاهی گذرا به بهداشت و آموزش و پرورش ایران در سال 2018-Ein Blick auf die Gesundheit und Bildung des Iran im Jahr 2018




تعداد جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان به ۳ نفر
سازمان آتش نشانی زاهدان، حادثه آتش سوزی در یک واحد آموزشی پیش‌دبستانی و دبستان غیردولتی دخترانه در خیابان مصطفی خمینی زاهدان رخ داده است. که ماموران آتش‌نشانی موفق شده‌اند ۵۵ تن از دانش‌آموزان را که گرفتار دود و آتش شده بودند از محل حادثه خارج کنند.
بازهم بخاری نفتی
چرا این پرنده های سرما زده دیده نمی شوند چند بار دیگر این پرندگان باید دچار حریق شوند

( دنیا ویسی ) فرسوده بودن و تخریب مدرسه ابتدایی روستای «گرماش» از توابع شهرستان سنندج منجر به فوت دانش‌آموز کلاس اول این روستا شد و اتفاق تلخی را در این روستا رقم زد. دنیا ویسی دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی در حیاط مدرسه براثر فروریختن دیوار مدرسه مجروح و به دلیل شدت جراحات فوت می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در رسانه‌های جمعی اعلام کرده بود در حال حاضر یک سوم مدارس استان غیراستاندارد بوده که مدرسه روستای گرماش نیز یکی از این مراکز آموزشی فرسوده و غیراستاندارد است.اما مورد بی‌توجهی مسؤولان قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: یکی از دانش آموزان در حال ریختن نفت درون بخاری نفتی بوده، ناگهان چراغ آتش گرفته و باعث می‌شود پای این دانش آموز بسوزد
به گفته احمد میدری ، بیش از ۱۴۲ هزار کودک ایرانی از تحصیل بازمانده‌اند
معلمان در کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند
رييس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور از ساخت 11 مدرسه در كشور عراق در راستاي انجام تفاهم نامه با وزير آموزش و پرورش عراق خبر داد محمد رضا حافظي در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با اشاره به ساخت مدارس در خارج از كشور اظهار كرد: در حال حاضر 2 مدرسه در شهرهاي شيعه نشين عراق (نجف و كربلا) ساخته شده و در حال بهره برداري است
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
روایت دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از حادثه واژگونی اتوبوس
در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در محوطه دانشگاه علوم و تحقیقات در روز سه شنبه چهارم دی ماه، ۱۰ تن کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند.
نهادهای دینی بخش عمده سهم "فرهنگ" را در بودجه ۹۸ بلعیده‌اند
سهم "فرهنگ" در لایحه بودجه سال آینده کاهش یافته و به نیم درصد رسیده است. باید یادآور شد که بخش اعظم سهم بودجه فرهنگی پس از صدا و سیما مربوط به اموری همچون "موسسه نشر آثار امام"، "جامعه المصطفیکتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز خدمات حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی و موارد نظیر آن می‌شود. احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز بودجه فرهنگی پیش بینی شده برای سال آینده را غیرقابل قبول دانسته است. بنا بر اظهارات او، بودجه بخش‌هایی همچون سینما، تئاتر و مطبوعات حتی نسبت به سال جاری نیز کاهش یافته است.
از آن بین کمترین میزان بودجه اختصاص یافته شامل حال پژوهشکده هنر می‌شود. افزون بر آن بودجه موسسه "نشر آثار امام" تقریبا دو برابر فرهنگستان هنر است.
افزایش ناچیز بودجه آموزش پیش دبستانی‌
کسری بودجه همیشگی در آموزش و پرورش
میزان انتقال کسری بودجه امسال به سال آینده
حسن قاضی زاده هاشمی
فروردین ماه ۱۳۳۸ در فریمان، در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش در فریمان عطار بود.
وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و خانم دکتر فروزان که یکی از دانشجویان علوم پزشکی می باشند در 8 دقیقه انتقادات تندی علیه وزیر بهداشت و وزارت خانه و حواشی اخیرشان مطرح میکند اما زمانی که وزیر بهداشت پشت تریبون حضور می یابند به جای پاسخ دادن به مطالبات به حق مردم و عملکرد وزارت خانه همواره به حاشیه ها می پردازد و دوباره به دانشجویان با لحن بد یاد می کنند و از عباراتی مثل بی دین بی عقل استفاده میکنند و از همه مهم تر منتقدین رو به سهم داشتن در حادثه تروریستی اهواز متهم میکنند.
واکنش وزیر بهداشت به داروی بیماران  SMA:حاضرید برای 2سال عمر بیشتر شخصی، 1 میلیارد هزینه کنیم؟
وزیر بهداشت: همینی که هست ، خودتان رای دادید باید تحمل کنید ، دیگه چیکار کنیم مدیریتمان همینه!
پیرمرد میگه هزینه فیزیوتراپی زنم زیاده ؛ پاسخ وزیر_بهداشت : خودت بمال .
وزیر بهداشت ، قاضی زاده هاشمی در سفر به استان ایلام در جمعی از مردم به فرماندار این شهر بی احترامی و ایشان را بی شعور خطاب کرد.
وزیری که پورشه سوار می‌شود نباید هم به فکر تولید داخلی باشد
هشدار نسبت به خرید دارو از ناصرخسرو
«سوداگران ناصرخسرو بی‌شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است.
کمبود دارو در ایران و "تاریخ مصرف‌هایی که تغییر می‌کنند"
گرانی داروهای آزاد با اقتصاد بیماران همخوانی ندارد. .
بیمارستان میلاد
دغدغه‌های همراهان بیماران بیمارستان میلاد
رسیدگی‌ها در اورژانس میلاد
گلایه‌های بیماران در زمان مراجعه به اورژانس بیمارستان‌های دولتی، درباره رسیدگی‌های دیرهنگام و کم توجهی به بیماران است که باعث شکوائیه‌های زیادی می‌شود.
روزانه 6 هزار نفر به بیمارستان میلاد مراجعه می کنند
بیمارستان دولتی رسول اکرم
اولین نکته قابل توجه در حیاط بیمارستان برپایی تعداد زیادی چادر مسافرتی در میان درختان است.
دانشجوی ترم یک، پزشک کشیک در اورژانس
صف نوبت‌دهی شلوغ است و همه با دفترچه در چند صف منتظر پاسخ و دریافت نوبت برای پزشک مربوطه هستند
بستری بیمار آقا در بخش زنان
خبری از بوفه در بیمارستان نیست
کمبود نیرو داریم
۴۰ درصد بیماران غیر تهرانی هستند
بیمارستان 15 خرداد ورامین 
یکی از شهروندان در حادثه‌ای دچار قطع انگشتان پا شده و به بیمارستان 15 خرداد ورامین مراجعه می‌کند که متأسفانه با بی‌توجهی پرسنل و دکتر این بیمارستان مواجه می‌شود آن شهروند برای عکسبرداری به بخش رادیولوژی بیمارستان منتقل شده که متأسفانه انگشت پای این بیمار در این بخش گم شده  و مشکلات فراوانی برای آن‌ها ایجاد شده است.
بیمارستان تخصصی امام زین العابدین(ع) با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آئین افتتاح این بیمارستان گفت: بیمارستان امام زین العابدین (ع) برای ارائه خدمات پزشکی به زائران و مجاوران ساخته شده و هزینه احداث و تجهیز آن از محل کمک های مردمی تامین شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام زین العابدین(ع) با بخش‌های دندانپزشکی، اطفال، چشم پزشکی، زنان و زایمان، ناباروری، پاتولوژی، پوست، ارتوپدی، گوش، حلق و بینی، واحد CCU و ICU، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، اتاق‌های عمل، بستری اورژانس برای رفاه حال زائرین و مجاورین حرمهای شریفه ساخته شده است.‏


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...