۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

افزایش آمار کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی در استان هرمزگان

خبرگزاری هرانا – آمنه همت، معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان اعلام کرد در حوزه کودک آزاری با رشد ۲۰ درصدی و در حوزه همسر آزاری با رشد پنج درصدی در تماس با سامانه اورژانس اجتماعی روبرو هستیم، همچنین اقدام به خودکشی نیز، با رشدی بی سابقه افزایش پیدا کرده و آمار آن طبق تماس مردم با این سامانه، ۲۸۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، روز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۸، آمنه همت، معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان، از رشد ۲۸۸ درصدی موارد اقدام به خودکشی، رشد ۲۰ درصدی در حوزه کودک آزاری و رشد ۵ درصدی همسرآزاری در تماس با سامانه اورژانس اجتماعی بهزیستی استان هرمزگان خبر داد.


آمنه همت گفت: “در حوزه کودک‌ آزاری با رشد ۲۰ درصدی در تماس با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) روبرو هستیم و همچنین همسرآزاری نیز رشد پنج درصدی داشته است”.

وی با اعلام آماری تکان دهنده طبق تماس ها با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم افزود: “طبق بررسی‌های انجام شده در بهزیستی استان هرمزگان ۲۸۸ درصد اقدام به خودکشی در تماس با اورژانس اجتماعی افزایش پیدا کرده است”.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان در خصوص پذیرش معلولین این استان توسط اداره بهزیستی گفت: “پذیرش معلولین در سازمان بهزیستی بر اساس کمیسیون توانبخشی این سازمان است که معمولا بر اساس چارت سازمان باید تائید شود و در غیر این صورت شخص از چرخه خارج خواهد شد”.

وی درباره نحوه خدمات رسانی به این معلولان ادامه داد: “یک تیم ویزیت در منزل با ۲۰۰ نیرو در قالب چهار تیم ۵۰ نفره در استان، شامل پزشک، پرستار و مددجو، برای رسیدگی ماهیانه بیماران تحت پوشش در منزل معلولین در بهزیستی ایجاد شده است که وظیفه تامین داروها را نیز بر عهده دارند. این تیم در یک چرخه ۱۲ ماهه پروسه بررسی توانمندی افراد را نیز انجام می‌دهند که در صورت بهبود یافتگی تا ۸۰ درصد این اشخاص از چرخه خدمات رسانی خارج خواهند شد”.

همت با تاکید بر اینکه تعداد کل افرادی که ماهانه توسط تیم ویزیت در منزل مورد معالجه و معاینه قرار می‌گیرند ۲۰۰ نفر است، اعلام کرد: “در حال حاضر ۸۳ نفر در مراکز مردان و ۶۰ نفر در مراکز زنان تحت پوشش بهزیستی بستری هستند. از مهر ماه سال جاری هزینه تحصیل فرزندان والدینی که معلولیت دارند پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن وام تحصیل نیز به این افراد تعلق خواهد گرفت. همچنین اشخاصی که در قالب بیمار اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی هستند نیز ماهیانه ۷۷۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند”.

لازم به ذکر است در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی و حدود ۱۰ هزار تماس در ارتباط با همسر آزاری بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...