۱۳۹۸ تیر ۱۰, دوشنبه

بلاتکلیفی النا اله وردی، کارمند جوان وزارت نفت در بند زنان زندان اوین

خبرگزاری هرانا – النا اله وردی، شهروند ۳۶ ساله اهل تهران و از کارمندان وزارت نفت در اسفندماه ۹۶ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در زندان اوین منتقل شد. با گذشت حدود ۱۶ ماه از زمان بازداشت این شهروند و علیرغم ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب کماکان وضعیت حقوقی او نامعلوم و در بلاتکلیفی در بند عمومی زندان اوین به سر می برد. این شهروند که یکسال از مدت بازداشت خود را در سلولهای انفرادی سپری کرده بود طی روزهای گذشته همزمان با انتشار خبری در خصوص “ارتباط یک زن با ۱۶ مدیر برجسته وزارت نفت” خانم اله وردی برای مدتی از محل بازداشتگاه به نقطه نامعلومی منتقل و پس از ساعاتی بازگردانده شد هر چند این انتقال الزاما به معنی ارتباط وی با پرونده جنجالی مورد اشاره نیست.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از ۱۶ ماه از بازداشت و بلاتکلیفی النا اله‌وردی سپری می‌شود.

النا اله‌وردی در اسفندماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شد. این شهروند به مدت یک سال در سلول‌های انفرادی این بند تحت بازداشت و بازجویی قرار داشت.
خانم اله‌وردی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۷ از بند ۲-الف به بند زنان زندان اوین منتقل و پرونده وی نیز به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارجاع شد.
با وجود گذشت بیش از یک سال از ارجاع پرونده این شهروند به دادگاه تاکنون هیچ حکمی برای وی صادر نشده است.

النا اله‌وردی متولد سال ۱۳۶۱ بوده و از کارمندان وزارت نفت است. وی در حال حاضر به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین به‌سر می‌برد.

لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته خبری مبنی بر بازداشت زنی که با تعداد پرشماری از مدیران ارشد وزارت نفت در ارتباط بوده است منتشر شد، این خبر اولین بار توسط دو تن از نمایندگان مجلس عنوان شد سپس واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت.

حدس و گمان در خصوص هویت زن مورد اشاره منجر به انتشار نام الف. ح در منابع غیررسمی شد، علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در واکنش به انتشار این اسم در یادداشتی در حساب شخصی تویتر خود نوشت: “چندی پیش یک اطلاع‌رسانی غیر مسئولانه از رابطه یک زن با برخی از مسئولان حوزه نفت شنیدیم. دیروز و امروز نام یکی از زنان کشورمان را که با آب و تاب به ده‌ها نفر متصل کرده بودند منتشر شد. اولاً مطلعم که فرد دستگیر شده این فردی که رسانه‌ها می‌گویند، نیست. دوماً اصلاً معلوم نیست که آن دستگیر شده جاسوس باشد”.

بنابر گزارشات دریافتی هرانا، همزمان با بالا گرفتن خبر جنجالی “ارتباط مدیران برجسته وزارت نفت” خانم اله وردی برای مدتی از محل بازداشتگاه به نقطه نامعلومی منتقل و پس از ساعاتی بازگردانده شد، دلایل این انتقال شفاف نیست و مطمئناً این مسئله به تنهایی الزاماً به معنی ارتباط وی با پرونده جنجالی مورد اشاره نیست هر چند در پرونده خانم اله وردی وزارت نفت و مسایل مربوط به آن نقش پررنگی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...