۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

تداوم بلاتکلیفی مژگان صیامی، نویسنده بازداشتی اردبیلی پس از ۴ ماه

خبرگزاری هرانا – مژگان صیامی، نویسنده، روزنامه نگار و مدیر مسئول نشریه ترکی-فارسی «سارای» با گذشت حدود ۴ ماه از زمان بازداشت، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد. خانم صیامی در فروردین ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس به زندان مرکزی اردبیل منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مژگان صیامی، نویسنده اردبیلی و و مدیر مسئول نشریه ترکی-فارسی «سارای» با گذشت حدود ۴ ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت به سر می‌برد.
با اینکه از جزئیات پرونده مژگان صیامی اطلاعی دقیقی به دست نیامده است، اما گفته می‌شود که اتهامات “توهین به مقدسات”، “توهین به رهبری” و “تشویش اذهان عمومی” به او تفهیم شده، اما هنوز حکمی علیه وی صادر نشده است.
لازم به ذکر است این نویسنده و روزنامه نگار اردبیلی علیرغم انتقال به بند عمومی، کماکان با محدودیت برای ملاقات و تماس با خانواده روبرو است. عدم تماس او با خانواده و بی خبری از وضعیت وی بخصوص در ایام حضور در بازداشتگاه امنیتی موجب نگرانی نزدیکان این نویسنده اردبیلی شده بود.

از جمله کتاب‌های چاپ‌شده از خانم صیامی می‌توان به اردبیل‌نامه، چشم‌ها متهم ردیف اول‌اند، ساوالانین گؤز یاشی، یاشیل باغین اولولری و سون سکانس (حئکایه لر) اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...