۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

نرگس محمدی: شرایط نگهداری متهمان محیط زیستی غیرانسانی است

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که خود در زندان است، با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه به «شرایط غیرانسانی» متهمان محیط زیستی در زندان اعتراض کرد.

در این نامه که تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، آن را ۲۷ تیرماه منتشر کرده است، خانم محمدی شرایط نگهداری متهمان محیط زیستی را «غیرقانونی و مصداق شکنجه» توصیف کرده و خواستار پایان یافتن «این‌گونه رویکردهای غیرانسانی» با متهمان شده است.

بیش از ۵۰۰ روز از بازداشت فعالان محیط زیستی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران می‌گذرد.

از هشت فعال محیط زیست زندانی چهار نفر به «افساد فی‌الارض»، سه نفر به «جاسوسی» و یک نفر به «همکاری با دول متخاصم» متهم شده‌اند.

نرگس محمدی در نامه خود با اشاره به نگهداری متهمان در «سلول‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه» تأکید کرده است که برخی از متهمان «به بیماری‌های طاقت‌فرسایی مبتلا شده‌اند و با همان وضعیت در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.»


کاووس سیدامامی نیز از متهمان این پرونده بود که سال ۹۶ در زندان اوین، بنا بر آن‌چه مسئولان قضایی اعلام کردند، خودکشی کرد.

نرگس محمدی گفته است که برخی متهمان «تحت فشارهای روانی شدید مبادرت به بیان مطالبی نموده‌اند که کذب و فاقد اعتبار قانونی و شرعی بوده و تحت فشار بازجویان اخذ شده است».

وی در پایان از رئیس قوه قضاییه پرسیده است: «آیا نگه داشتن متهمان محیط زیستی در سلول‌ها و در شرایط ایزوله کامل، حتی عدم دسترسی به وکیل حین محاکمات، نشان از بی‌اساس بودن اتهامات و پرونده‌سازی و اتهام‌پروری نیست؟»

 از درون زندان نه برای وضعیت خود بلکه برای سایر زندانیان گزارش و نامه نوشتن اعتقاد خاص به امری که برای آن مبارزه می‌کنی را به طریق اولی می‌خواهد ! #نرگس_محمدی

نرگس محمدی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و به راه انداختن کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) در مجموع به ۱۶ سال زندان محکوم شده که ۱۰ سال از آن به اجرا گذاشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...