۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

آخرین وضعیت ساناز اله یاری در یازدهمین روز اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا – ساناز اله یاری، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه، در یازدهمین روز از اعتصاب غذا به افت فشار، کم آبی و ضعف جسمانی دچار و وضعیت جسمانی وی توسط بهداری زندان اوین نامناسب گزارش شده است. ساناز اله یاری و امیرحسین محمدی فرد، زوج بازداشتی از تاریخ ۱۳ تیرماه دست به اعتصاب غذا زده اند. در کنار فشار ناشی از اعتصاب غذا، شرایط جسمی ساناز اله یاری به دلیل ابتلا به بیماری نامشخص نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانال پیگیری بازداشت شدگان هفت‌تپه، بهداری زندان اوین با وخیم گزارش کردن وضعیت جسمانی ساناز الهیاری اعلام کرده است که علائم حیاتی وی به حداقل رسیده و در صورت تداوم اعتصاب غذا احتمال اخلال در تنفس او بسیار بالا خواهد بود.


وی در پنجمین روز اعتصاب غذای خود در تاریخ ۱۷ تیرماه نیز به دلیل حال نامناسب جسمی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود، اما از دریافت سرم امتناع کرده بود.

امیرحسین محمدی فرد روز سه شنبه ۱۱ تیرماه طی نامه‌ای خطاب به محمد مقیسه،رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و باقری، رئیس اندرزگاه ۴ زندان اوین، خواستار رسیدگی پزشکی به وضعیت سلامتی ساناز الهیاری شده و اعلام کرده بود که در صورت تداوم بی توجهی به مطالباتش مبنی بر آزادی خود، همسرش و سایر بازداشت شدگان پرونده هفت تپه محقق نشود تا دو روز دیگر، دست به اعتصاب غذا خواهد زد. ساناز اله یاری نیز در حمایت و همراهی با همسرش دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۱۳ تیرماه سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای به شرایط نامناسب سلامتی ساناز الهیاری و محرومیت وی از دسترسی به خدمات پزشکی اشاره کرده است.

امیرحسین محمدی فرد و ساناز اله یاری در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و علیرغم گذشت نزدیک به ۵ ماه کماکان در زندان اوین نگهداری می‌شوند. در اردیبهشت ماه سال جاری امیرحسین محمدی فر از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ و ساناز اله یاری به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

بازداشت ساناز اله یاری در حالی ادامه دارد که شرایط جسمی او به دلیل ابتلا به بیماری نامشخصی که باعث کاهش وزن، ضعف جسمی و لرزش شدید اندام ها شده است نگران کننده است. وی همچنین در دستگاه گوارشی نیز دچار مشکل جدی شده و از درد شدید معده رنج می برد.

اوایل خردادماه پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های “اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی” پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد. جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه این افراد در تاریخ ۱۲ مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد. طی ابلاغیه ای از متهمین این پرونده خواسته شده است ساعت ۱۰ صبح تاریخ معین در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران حاضر شوند.

روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۹۸، امیر امیرقلی، ساناز اله یاری، امیرحسین محمدی فرد و اسماعیل بخشی به صورت جداگانه جهت ابلاغ کیفرخواست به  شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده و به زندان اوین بازگردانده شدند. در این جلسه اتهامات “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام”، “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” علیه متهمین مطرح شد.

در تاریخ ۵ تیرماه نیز سپیده قلیان که هم اکنون در زندان قرچک ورامین تحت بازداشت به سر می برد جهت ابلاغ کیفرخواست به دادگاه انقلاب منتقل شده و مجددا به زندان بازگردانده شد. کیفرخواست علی نجاتی دیگر متهم این پرونده نیز در تاریخ ۱۱ تیرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به وی ابلاغ شد. اتهامات مطروحه علیه وی “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام” بوده است. عسل محمدی نیز روز دوشنبه ۱۷ تیرماه جهت ابلاغ کیفرخواست در این شعبه حاضر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...