۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

بازداشت کارکنان سه آرایشگاه بدلیل انتشار تصاویر تبلیغاتی در فضای مجازی

خبرگزاری هرانا – دادسرای ارشاد تهران از بازداشت کارکنان سه آرایشگاه به دلیل انتشار تصاویر تبلیغاتی در فضای مجازی خبر داد. این دادسرا مدعی است که تصاویر منتشرشده متعلق به زنانی است که توسط دست اندرکاران این سه آرایشگاه به آنچه “فساد” عنوان شده، تشویق شده‌اند. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، تعدادی از کارکنان سه آرایشگاه در تهران به دلیل آنچه توسط دادسرای ارشاد “استفاده از جاذبه جنسی در تبلیغات و فریب مشتری” عنوان شده، توسط پلیس اطلاعات و امنیت تهران بازداشت شدند.


بر اساس این گزارش، کشف، شناسایی و برخورد با این سه آرایشگاه، با پیگیری دادسرای ارشاد اتفاق افتاده است و با حکم دادسرا تعدادی عوامل موثر در این پرونده، توسط پلیس اطلاعات و امنیت تهران بازداشت شدند.

دادسرای ارشاد اعلام کرده، پیگیر صدور احکام قضایی قاطع و بازدارنده برای متهمان، به استناد ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی است.

لازم به یادآوری است که پیشتر محمدمهدی حاج‌محمدی، سرپرست دادسرای ارشاد با اعلام راه‌اندازی کانال‌ در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان درخواست کرده بود، در صورت مشاهده پوشش‌های غیرمطابق با استانداردهای نظام جمهوری اسلامی، جمع‌های مختلط و مهمانی‌ها، سرو مشروبات الکلی، مطالب و عکس‌های “خلاف عفت” در شبکه‌های اجتماعی و … با این کانال‌ها تماس گرفته و به آنها گزارش بدهند.

بر اساس داده های ۳۹۰۸ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۹۷ (اول فروردین ۱۳۹۷ تا ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) حداقل ۲۳۳ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی‌های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.
حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...