۱۳۹۸ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

نرگس محمدی: تعداد زندانیان سیاسی زن به سرعت در حال افزایش است

نرگس محمدی، نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر، می‌گوید که از زمان بر سر کار آمدن ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه جمهوری اسلامی، تعداد زندانیان سیاسی زن در زندان اوین «به سرعت در حال افزایش است».

خانم محمدی در یادداشتی که روز دوشنبه، ۲۵ شهریور، در وب‌سایت «کلمه» منتشر شد تأکید کرده است: «تا چند وقت پیش، در این بند ۱۵ تا ۲۰ زندانی زن بودیم، اما اکنون ۵۶ زندانی زن (فقط) در بند اوین هستیم».


این فعال حقوق بشر همچنین نوشته است که درباره زندانیان سیاسی زن پی در پی«مقررات سخت‌گیرانه تحمیل می‌شود».

همچنین به نوشته خانم محمدی، «بازداشتگاه‌های غیرقانونی و خارج از نظارت سازمان زندان‌ها در اطراف شهر تهران دایر و فعال شده و متهمان در سلول های انفرادی امنیتی نگهداری شده و مورد بازجویی قرار می‌گیرند‌».

در هفته‌های گذشته نیز تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی در بیانیه‌های متعددی تأکید کرده‌اند که در دوره مدیریت ابراهیم رئیسی، فعالان سیاسی و مدنی حکم‌های زندان طولانی‌مدت دریافت کرده و «فشارهای سازمان‌یافته» بر فعالان اجتماعی افزایش یافته است.

نرگس محمدی در یادداشت خود نوشته است: «سحر در مقابل دادگاه انقلاب در خیابان معلم خود را به آتش کشید. درست جایی که قدرت حاکمه عدالت را به زنجیر کشیده است. درد جان سوز را با شیوه ای دردناک باید عیان کرد . سحر درد حبسِ عدالت را با به آتش کشیدن جانش عیان کرد».

سحر خدایاری، معروف به «دختر آبی»، ۱۱ شهریور امسال، در واکنش به تشکیل پرونده قضایی به‌ خاطر ورود به ورزشگاه آزادی، مقابل یکی از دادسراهای تهران خودش را به آتش کشید و بعد از چند روز درگذشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...