۱۳۹۸ شهریور ۱۰, یکشنبه

ابراز نگرانی بیش از ۲۰۰ هنرمند سینما و تئاتر ایران نسبت به وضعیت نوشین جعفری

خبرگزاری هرانا – بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان سینما و تئاتر ایران با انتشار نامه ای نسبت به وضعیت نوشین جعفری ابراز نگرانی کردند. رخشان بنی اعتماد، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، حامد بهداد، مهناز افشار و فاطمه معتمدآریا از امضاکنندگان این نامه هستند. نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه با تایید خبر بازداشت خانم جعفری اتهامات وی را “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸، ۲۰۰ تن از هنرمندان سینما و تئاتر ایران طی نامه ای حمایت خود از نوشین جعفری را اعلام کردند.

این هنرمندان در نامه خود با اشاره به گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت نوشین جعفری اعلام کردند که خانواده‌اش تنها یک بار صدای او را از طریق تلفن و یک بار هم صدای لرزانش را در حال استمداد و تاکید بر بیگناهی‌اش در فضای مجازی شنیده‌اند.
در بخش دیگری از این نامه می خوانیم: “ما خانواده سینما، تئاتر و هنر؛ با باور بر اصل برائت و با توجه به نحوه دستگیری، اطلاع‌رسانی موارد اتهامی از طرق غیررسمی و عدم دسترسی به وکیل، نگرانی عمیق خود را از وضعیت نگهداری و سلامت همکارمان اعلام می کنیم و خواهان دسترسی ایشان به امکانات قانونی دادرسی منصفانه اعم از حقوق زندانی و حقوق دفاعی ایشان جهت رسیدگی شایسته به وضعیت نگران‌کننده وی هستیم”.

رخشان بنی اعتماد، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، حامد بهداد، مهناز افشار و فاطمه معتمدآریا از امضاکنندگان این بیانیه هستند.
نوشین جعفری در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه طی یک کنفرانس خبری با تایید بازداشت نوشین جعفری اعلام کرده بود که وی با اتهاماتی همچون “توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده است.

شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری نیز امروز در حالی بازداشت شد که نیروهای امنیتی پیشتر وی را تهدید کرده بودند درباره وضعیت خواهرش اطلاع‌رسانی نکند.

لازم به ذکر است که طی هفته های گذشته از اکانت خصوصی اینستاگرام نوشین جعفری “پیامی صوتی” برای شیوا نظر‌آهاری، فعال مدنی، ارسال شد. در طی این تماس که مشخص است از محل بازداشتگاه صورت گرفته، خانم جعفری در وضعیت نامناسب روحی از خانم نظرآهاری می‌خواهد تا “پسورد یک حساب توییتری” را که در زمان بازداشتش کاربران نزدیک به نهادهای امنیتی آن را مرتبط با خانم جعفری دانسته بودند، بدهد تا از “فشارهای” بازجویی رهایی پیدا کند.

گقته می شود که نیروهای امنیتی نوشین جعفری را به این بهانه تحت فشار قرار داده اند. این در حالی است، خانم جعفری، خانواده وی و خود شیوا نظرآهاری هرگونه ارتباط با این حساب کاربری را تکذیب کرده اند.

امیر رئیسیان، وکیل مدافع نوشین جعفری پیشتر با اعلام اینکه از اتهامات مطروحه علیه موکلش اطلاع ندارد، گفت که در تاریخ ۲۷ مردادماه به دادسرای امنیت مراجعه کرده است اما بازپرس پرونده با بیان اینکه “پرونده امنیتی است” به او اجازه بر عهده گرفتن وکالت خانم جعفری را نداده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...