۱۳۹۸ شهریور ۱۷, یکشنبه

پنج متهم از جمله یک زن باردار و یک کودک-مجرم مجموعا به ۳۵۰ ضربه شلاق محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – ۵ متهم از جمله یک کودک-مجرم و یک زن باردار توسط دادگاه کیفری استان تهران به اتهامات “آدم ربایی و سرقت” در کنار سایر مجازات ها مجموعا به ۳۵۰ ضربه شلاق محکوم شدند. بر اساس رای دادگاه که روز شنبه صادر شده است، متهمان این پرونده شامل یک دختر ۱۴ ساله، یک زن باردار و سه مرد جوان در کنار سایر مجازات ها هر کدام به ۷۰ ضربه شلاق محکوم شدند. ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می‌کند، این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از روزنامه ایران، روز شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۸، پنج متهم از جمله یک کودک ۱۴ ساله توسط دادگاه کیفری استان تهران هر کدام به ۷۰ ضربه شلاق و حبس محکوم شدند.

بر اساس این گزارش یک زن بارادار، یک دختر ۱۴ ساله و ۳ مرد متهمین این پرونده هستند که به اتهام آدم ربایی و سرقت که سال گذشته صورت گرفته بود در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کیخا محاکمه شدند.

بر اساس رای این دادگاه دختر ۱۴ ساله به ۲۰ ماه حبس تعزیری و ۷۰ ضربه شلاق و ۴ متهم دیگر پرونده شامل یک زن باردار و سه مرد جوان هرکدام از بابت اتهام آدم ربایی به ۸ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام سرقت به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...