۱۳۹۸ شهریور ۱۰, یکشنبه

شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری، امروز در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه با تایید خبر بازداشت خانم جعفری اتهامات وی را “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸، شهرزاد جعفری توس نیروهای امنیتی بازداشت شد.


شیوا نظر آهاری، فعال مدنی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در تویتر، با اعلام خبر بازداشت شهرزاد جعفری گفت که نیروهای امنیتی پیشتر شهرزاد جعفری را تهدید کرده بودند که درباره وضعیت خواهرش اطلاع‌رسانی نکند.
همزمان امروز، پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس، در تذکری در جلسه علنی مجلس نسبت به وضعیت نوشین جعفری در زندان اعتراض کرد و گفت: “ندای دادخواهی نوشین جعفری از زندان در فضای مجازی پیچیده است”.
نوشین جعفری در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه طی یک کنفرانس خبری با تایید بازداشت نوشین جعفری اعلام کرده بود که وی با اتهاماتی همچون “توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده است.

لازم به ذکر است که طی هفته های گذشته از اکانت خصوصی اینستاگرام نوشین جعفری “پیامی صوتی” برای شیوا نظر‌آهاری، فعال مدنی، ارسال شد. در طی این تماس که مشخص است از محل بازداشتگاه صورت گرفته، خانم جعفری در وضعیت نامناسب روحی از خانم نظرآهاری می‌خواهد تا “پسورد یک حساب توییتری” را که در زمان بازداشتش کاربران نزدیک به نهادهای امنیتی آن را مرتبط با خانم جعفری دانسته بودند، بدهد تا از “فشارهای” بازجویی رهایی پیدا کند.

گقته می شود که نیروهای امنیتی نوشین جعفری را به این بهانه تحت فشار قرار داده اند. این در حالی است، خانم جعفری، خانواده وی و خود شیوا نظرآهاری هرگونه ارتباط با این حساب کاربری را تکذیب کرده اند.

امیر رئیسیان، وکیل مدافع نوشین جعفری پیشتر با اعلام اینکه از اتهامات مطروحه علیه موکلش اطلاع ندارد، گفت که در تاریخ ۲۷ مردادماه به دادسرای امنیت مراجعه کرده است اما بازپرس پرونده با بیان اینکه “پرونده امنیتی است” به او اجازه بر عهده گرفتن وکالت خانم جعفری را نداده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...